• وبلاگ : عشق الهي
  • يادداشت : قيمتمان چقدر است؟
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + محمد 
    با سلام. در حديثي داريم: «خلق الله المشية بنفسها ثم خلق الاشياء بمشيه». يعني خداوند متعال مشيت را خودش بي واسطه خلق کرد و همه عالم را مشيت خلق کرد. خداوند متعال فيض ناقص ندارد. يعني تنها يک فيض از خداوند متعال صادر شده که به «فيض اقدس» معروف است. فيض اقدس اولين مخلوق خداست.
    در حديثي از پيامبر اکرم (ص) داريم: «اول ما خلق الله نوري». يعني «نور محمد (ص)» همان مشيت است.
    در در حديث قدسي خطاب به پيامبر اکرم (ص) داريم « لولاک لما خلقت الأفلاک؛ اگر تو نبودي، افلاک را نمي‌آفريديم» و در حديث ديگري داريم «خلقتک لأجلي و خلقت الخلق لک؛ تو را براي خودم و ديگر مخلوقات را براي تو آفريدم.» مفتخر نمود. همان وجود مقدسي که وقتي ملائک آفريده شدند شناختش را با شناخت خداوند متعال عجين ديدند. حضرت آدم(ع) نيز وقتي در اولين لحظات پس از خلقت، چشمانش را باز نمود اول چيزي که ديد نور، آن وجود مقدس بود.
    اين وجود مقدس اولي به نفس جميع موجودات، و ولايت او ولايت الله است. دوستي و ولايت او بر همه واجب است و مقرون به دوستي خدا. طاعت و بيعت او طاعت و بيعت خداست و شناخت او شناخت خداست.
    لذا همه عالم مخلوق «نور محمد (ص)» است و براي او خلق شده است (نه براي انسان ها). البته به واسطه محبت و مودت به اهل بيت عليهم السلام (کلهم نور واحد) از رحمت خدا و محبت خدا بر آن بزرگواران نصيب انسان نيز مي گردد و هرچه تقرب به آن نور بيشتر باشد در حقيقت تقرب به خدا بيشتر است. به همين دليل است که محبت و اشک بر اباعبدالله چنين ارزشي پيدا مي کند.

    براي دل کندن از دنيا نه اينکه بالا رويم تا به قله برسيم، بلکه پايين رويم تا خاک شويم.
    گر در سرت هواي وصال است حافظا/ بايد که خاگ درگه اهل نظر شوي

    گر بر ذره نظر بوتراب کند/ به آسمان رود و کار آفتاب کند
    واقعا عالي بود کل وبتون سلامت باشين و تندرست
    پاسخ

    ممنون نيلوفر خانم.کليک رنجه نموديد.