سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

مصاحبه با دکتر سید مجتبى رضوى حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و پدر بزگوار شان جناب حجة الاسلام آقاى سید مسعود رضوى

با کمال تقدیر و تشکر از اینکه وقت تان را در خدمت ما گذاشته اید.

س: آقا مجتبى در ابتداء خودتان را براى خوانندگان گاهنامه «پیام یاسین» معرفى نمائید؟

ج: بسم الله الر حمن الر حیم بنده سید مجتبى رضوى فرزند حجة الاسلام و المسلمین حاج آقاى سید مسعود اختر رضوى از کشور هندوستان هستم از شما تشکر مى کنم که ما را قابل دانستید که عرائض ما را منتقل کنید و خوانندگان محترم بتوسط مجله شما استفاده کنند.

س: جنابعالى از چه سنّى شروع به حفظ نمودید و چه مدتى طول کشید؟

ج: من در سن 7 سالگى شروع به حفظ نمودم و کمتر از 11ماه تمام قرآن را حفظ کردم.

س: هدفتان را از حفظ نمودن قرآن کریم و نهج البلاغه براى ما و خوانندگان بیان نمائید؟

ج: خداى متعال خالق و محبوب ما است او ما را دوست دارد و ما هم او را دوست داریم این ارتباط فقط زبانى نباشد عملى هم باشد بخاطر این کلام خالق که اعلى ترین کلام است آن را حفظ کردم.

س: مشوّق و راهنماى شما در این راه مقدّس چه کسى بوده است؟

ج: مشوق اصلی خدا بوده که ما را توفیق داده و در مرحله دوم پدربزرگوارمان بودند
.س: شما برچند روش تسلّط دارید؟

ج: الحمدلله با روشهاى مختلف و متنوع تسلط دارم که مى شود بیش از 30 روش گفت الحمدلله رب العالمین و الصلواة و السلام على اشرف الانبیاء و المرسلین و آله الطیبین و الطاهرین المعصومین: بنده سید مسعود اختر رضوى فرزند سید رجب على رضوى از کشور هندوستان هستم که در حال حاضر خدمات قرآنى را انجام مى دهم.س : اهدف و انگیزه شما از اینکه فرزندتان حافظ قرآن شود چه بوده است؟

 

 

س: در کدام یک از شهرهاى جمهورى اسلامى ایران و کدام کشورها برنامه اجراء نموده اید؟

ج: در بسیاری از شهرهایایران برنامه اجرا نمودیم مثلا مشهد مقدس، شهر یزد، تهران، ساوه، همدان، لواسان و … عربستان سعودى، جمهورى اسلامى پاکستان، هند، سوریه، عراق و …

س: میزان استقبال مردم چگونه بوده است؟

ج: الحمدلله تمام شهرها و کشورها مردم خیلى استقبال کرده اند در بعضى برنامه ها تعداد شرکت کنندگان بیش از صد هزار نفر بودند.

س: مشغولیت فعلى شما علاوه به دوره نمودن محفوظات چیست؟

ج: بنده الان مشغول تدریس حفظ هستم و درس حوزوى هم مى خوانم و تحقیق هم مى کنم چند تا کتاب هم تألیف مى کنم.

س: در آخر توصیه و سفارش شما به جوانان و خوانندگان گاهنامه چیست؟

 برادران و خواهران هرچه بیشتر کلام خدا و معارف اهل بیت را بخوانند و درک کنند در دنیا و آخرت موفق مى شوند. کلام الهى و کلام معصومین عجب جاذبیت دارند که انسان خود را فراموش میکند و جلوه الهى را درک مى کند.

مصاحبه با حجهالاسلام سید مسعود رضوی

جناب حجة الاسلام و المسلمین آقاى رضوى با کمال تشکر از اینکه وقت گرانبهایتان را در اختیار ما گذاشته اید. لطفاً خودتان را براى خوانندگان معرفى نمائید

 

 

ج: از رسول اکرم (ص) حدیث داریم که مقام حافظ قرآن از همه بالا و برتر است لذا هدف و انگیزه همه مسلمان این باشدکه او و خانواده اش مقام و منزلت اعلى داشته باشد.

س: آیا در خانواده شما به غیر از آقا مجتبى کسانى دیگر هم حافظ هستند؟

ج: الحمدلله خدائى متعال بر ما لطف کرده تمام افراد یا حافظ هستند یا مشغول حفظ اند برادر آقاى مجتبى رضوى سید محمد رضوى حافظ کل قرآن اند و خواهر بر کوچک ایشان فاطمه رضوى هم حافظ کل قرآن کریم مى باشد.

س: حضرت عالى در سفرهاى تبلیغى همراه با آقاى مجتبى بوده اید، به نظر شما میزان تأثیر گذارى برنامه هاى اجراء شده توسط ایشان بر مخاطبین تا چه حدّى بوده است؟

قرآن این قدر جاذبیت دارد که مسلمان و غیر مسلمان جذب مى شوند در خیلى برنامه ها مشاهده کردیم که بعد از مراسم بعضى هامى آمدند و اشک مى ریختند گریه مى کردند و بعضى برادران اهل سنت مذهب تشیع را قبول مى کردند و اعتراف مى کردند که واقعا این طور باید قرآن را حفظ کرد.

س: استقبال مردم هندوستان و پاکستان از برنامه هاى شما چطوربوده است؟

ج: استقبال خیلى عالى بود اولین برنامه که در هند شهر لکعنؤ داشتیم هوا خیلى سرد بود ما فکر مى کردیم که شاید 5 هزار نفر هم شرکت نکنند اما الحمدلله براى شنیدن قرآن از آقاى مجتبى رضوى صدها هزار نفر جمع شده بودند پاکستان هم همین طور در تمام برنامه ها مردم خیلى استقبال مى کردند.

س: اگر کدام خاطره جالب از سفرهاى تبلیغى که داشته اید دارید براى ما بیان نمائید؟

4ج: خاطره ى اى زیاد داریم مثلا در شهر لاهور در پادشاهى مسجد برنامه داشتیم که بعد از چند سوال و جواب یک نفر از اهل سنت بلند شد و گفت هرکس مثل آقاى سید مجتبى رضوى قرآن را حفظ کرده باشد من پنجاه هزار روپیه جائزه مى دهم چهار تا حافظ قرآن بلند شدند، اما بعد از چند سوال نشستند یک حافظ قرآن زیاد جواب داد اما وقتى که سوال از حروف قرآن بصورت حروف هجى شد نتوانست جواب بدهد آن وقت مردم خیلى خوشحال شدند و براى سلامتى اقاى مجتبى رضوى دعا کردند.

س: دارالقرآن را در چه سالى تأسیس نموده اید و فعلا چه برنامههائى در اینجا برگزار مى گردد.

ج: وقتى که خارج از کشور سفر کردیم مشاهده نمودیم که حفظ قرآن یک ضرورت است و بهترین تبلیغ است لذا با کمک دوستان در سال 1421 هـ ق دارالقرآن را تأسیس نمودیم که از 8 کشور صدها نفر مشغول حفظ کلام الهى و معارف اهل بیت (ع) هستند.

 

برای دسترسی به صفحه اصلی اینجا را کلیک کنید

 




تاریخ : دوشنبه 89/10/6 | 5:35 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس