سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام بر شما روزه داران گرامی
همه قبول داریم این روزها مسجدها پرشور برگزار میشه وجمعیت نسبت به ماههای دیگه بیشتر میان مسجد.
همه میدونیم که خانم هایی که یه کم سنشون هم بالاتره دیگه اعصاب معصاب ندارند
راستی یه سوال! چرا قبول نداریم که پسر بچه ها یا دختر هایی که جوان یا نوجوان هستند نباید بیان صف اول؟
چند وقت پیش در جلسه حلقه صالحینم داشتم از ثواب صف نماز میگفتم واینکه صف اول ثواب جهاد در راه خدارو داره و از این صحبتها که یکدفعه یکی از بچه ها برگشت گفت:استاد نمیزارن مابریم صف اول ...
من که اولش تعجب کردم گفتم چرا؟ گفتن میگن شماها بلد نیستید نماز بخونید نماز بقیه رو خراب میکنید! حالا این صحبت و به کی گفتن؟ به یه دختر دبیرستانی!
خب این صحبت خیلی برام غریب نبود...چرا؟ چون یه دوست صمیمی دارم که از دوم دبستان باهم ارتباط داریم تا به حال...یه روز تعریف میکردند که وقتی بچه بودند در یکی از شب های قدر ایشون زود رفتند مسجد که بتونند در صفهای اول بایستند.وقتی داشتند نماز میخوندند و در حال رکوع بودند خانمی میرسه و وقتی جثه ی کوچک ایشون رو میبینه ایشون رو در همان حالت رکوع بلند میکنه و میبره آخر صف می زاره و خود شون می ایستند صف اول! این داستان رو تعریف میکردند و ما هم میخندیدیم ولی بعدش هم اذعان داشتند که تا چند وقت از مسجد زده شده بودند! خب به نظرتون مقصر کی بوده؟ حالا این فرد طلبه جامعه الزهرا هست ودر حال حاضر هم در رشته فلسفه (کارشناسی ارشد)در حال تحصیل هستند...ولی اگر خانواده مذهبی نداشتند و ایشون رو هدایت نمیکردند چه اتفاقی می افتاد؟؟؟
چند وقت پیش در مسجد بودم 2دختر خیلی کوچک کنار هم ایستاده بودند و سر نماز باهم میگفتندو میخندیدند بعد نماز مادر + خانم های مسجد ریختن سر این دو نماز گزار کوچک که چرا سر نماز.......بله!
بنده خدا مادرشون برگشتن گفتند بچه من خوبه اون یکی شیطونه! خب چی بگه؟مادره!
منم که دیدم همه ریختن سر این 2نماز گزار کوچک بلند گفتم باریک الله چه دخترهای خوبی که تو این سن نماز میخونید!ورفتم جلو روشونو بوسیدم. اینو که گفتم صداهای اعتراض پایین اومد.
ولی چه فایده اون یکی  که از نظر مردم شیطان واز نظر بنده اقتضائات سنی اش بود گذاشت رفت و دیگری در رو در بایستی مادرش ایستاد و نماز خواند.
یه کم زیاد دقت کنیم این خاطرات هست که در بچه ها تاثیر می گذارد وموجب میشود طرف مسجدی یا مسجد زده شود!
اگر تونستید با رفتار خوبتون با تعریف و تمجید از یک کودک وارزش دادن به او واینکه او را در صف اول جا دادن کودک یا نوجوان ویا جوانی را جذب مسجد کنید باقیات الصالحاتی برای خود گذاشته اید والا فلا!
باور بفرمایید اگر کودکی کنار شما بایستد موجب بطلان نماز شما نمیشود!
دیگر خود دانید....
از ما گفتن بود!
ملتمس دعای خیرتان هستیم.
در پناه ایزد منان باشید


دسترسی به صفحه اصلی


مطلب قبلی: چرا دعام مستجاب میشه؟




تاریخ : جمعه 92/5/4 | 11:54 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس