سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام بر شما همراهان گرامی
همون طور که مستحضر هستید امروز جمعه آخر ماه رمضان رو سپری کردیم.
این داره هشدار میده که دیگه ماه رمضان داره به آخر میرسه...تو این ماه چه کردی؟ تونستی توشه ای برداری یا نه؟تونستی در بهار قرآن با قرآن انس بگیری؟
مثل همیشه به قول مولامان علی (علیه السلام)فرصت ها چون ابر گذشتند...
سفره های سحرو افطار که جمع میشوند و ما هم بر میگردیم به همان زندگی عادی...خب معلوم است که هیچکداممان دوست نداریم حال خوش شبها و روزهای ماه مبارک را از دست دهیم.
این حال را در جعبه هم نمی توان ریخت برای روزهای مبادا...ولی میشود تکرارش کرد.میشود مثلا در همین شبهای پنج شنبه جمعه برای خودمان یک خلوت شخصی درست کنیم . اگر دوست و یاری دارید که فبها...اگر نه خودتان خلوت کنید در تنهایی. که البته من خودم مورد دوم را می پسندم. جایی که هیچ کس دیگری را نشناسد.
گفتم هیچکس هیچکس را نشناسد یاد دوستانم افتادم میگفتند شب قدر خیلی تو مسجد دنبالتون گشتیم پیداتون نکردیم! در جواب گفتم:اول که رفته بودیم مسجد حاج آقا خوشوقت اتفاقا با اقواممون هم رفته بودیم ولی وقتی آنجا رسیدیم هرکدام به سویی رفتیم.هیچکداممان به دیگری کاری نداشتیم.حتی در تیررس نگاه هم نبودیم.به این میگن خلوت!
گفتم حاج آقا خوشوقت دلم گرفت! مسجدشون بدون ایشون خیلی غریبه... ما به یاد هرسال که میرفتیم مسجدشون ایندفعه هم شب قدر مهمون این مسجد بودیم ولی بدون حضور حاج آقا خوشوقت! وقتی موقع سخنرانی حاج آقا رسید (هر 3شب قدر)کلیپ سخنرانی ایشون رو پخش میکردند. من که خودم نمیتونستم تحمل کنم ولی مردم مسجدشان گویا برایشان عادی شده بود!حداقل در قسمت خانم ها که اینطور بود...ولی هنگام سخنرانی دیدم یک خانمی کنارم نشسته اند وچادرشونو انداختند صورتشون گریه میکنند!بعد متوجه شدم که دخترشون هستند.دخترحاج آقا به خواهرم گفته بودند که ما همچنان منتظریم که ایشان از سفر برگردند! :(

خانمشان هم که همچنان صبور...خدا برصبرشان بیفزاید.
در کل دوستان بزرگوار ما در سال قبل همراه حاج آقا الهی العفو گفتیم همراه حاج آقا بک یا الله گفتیم ولی امساااال:(
وقتی عالم به این بزرگی رو از دست دادیم هیچ بعید نیست که سال آینده من و شماهم نباشیم...از کجامعلوم بتوانیم ماه رمضان آینده را درک کنیم؟این درس عبرتی باشد برای من و شما...پس بیایید از همین فرصتهای باقی مانده استفاده کنیم...
مهمانی دارد تمام می شود.
بشتابیم که از قافله جا نمانیم...
ودر پایان
مارا به دعا کاش نسازند فراموش
رندان سحر خیز که صاحب نفسانند

یاعلی

 

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:توانایی های یک زن به همراه تقوا




تاریخ : جمعه 92/5/11 | 10:40 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس