سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عزاداری حضرت زکریا - ع برای حضرت سیدالشهداء علیه السلام

حضرت زکریا علیه‏السلام از خداوند تعالی خواست که اسماء پنجگانه را به او بیاموزد، خداوند متعال حضرت جبرئیل علیه‏السلام را به سوی او فرستاد تا اسماء پنجگانه را به او یاد دهد. وقتی حضرت زکریا علیه‏السلام نام مبارک رسول خدا صلی الله علیه و آله و علی و فاطمه و حسن علیهم‏السلام را بر زبان آورد، غم و اندوه از او برداشته شد، در این هنگام وقتی نام حسین علیه‏السلام گفته شد، بغض گلویش را گرفت و بسیار تعجب کرد و خطاب به خداوند عرض کرد: پروردگارا! چرا هنگامی که نام چهار تن از آن‏ها را بر زبان آوردم از غم و اندوه خویش خلاص شدم و آرامش خاصی به من دست داد، اما وقتی نام مبارک امام حسین علیه‏السلام را بردم اشک از دیدگانم سرازیر شد و غم من بیشتر شد؟ سپس خداوند متعال او را از حوادث عظیم و غم و اندوهی که بعد از او رخ می‏دهد باخبر کرد و فرمود:

«کهیعص»؛ «کاف» نام کربلا است، «ها» به شهادت و اسارت خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله اشاره دارد، «یا» اشاره به یزید ملعون است، «عین» اشاره به عطش امام حسین علیه‏السلام است و «صاد» به صبر در راه حقیقت اشاره دارد. هنگامی که حضرت زکریا این واقعه بزرگ را شنید، سه روز مسجد را ترک نکرد و از ورود مردم جلوگیری کرد و برای امام حسین علیه‏السلام گریه و ناله کرد و برای او عزاداری کرد و فرمود: چگونه غم و اندوه این مصیبت سخت را بر او فرو می‏فرستی؟ آیا بر علی و فاطمه علیهماالسلام لباس عزا می‏پوشانی؟ سپس گفت: خداوندا! به من پسری عطا کن تا او در زمان پیری، عصای دست من باشد و مرا به او علاقه‏مند ساز. سپس خداوند حضرت یحیی علیه‏السلام را به او عطا کرد و در مصیبت و شهادت فرزندش گرفتار کرد. ( بحارالانوار، ج 44، ص 223. )

پاورقی : کرامات حسینیه و عباسیه ؛ موسی رمضانی‏پور نوبت چاپ: هفتم تاریخ چاپ: زمستان 1386 چاپ: محمد (ص) ناشر: صالحان صفحات 57 و 58
مطلب قبلی:عنایت سیدالشهدا
دسترسی به صفحه اصلی




تاریخ : پنج شنبه 92/8/23 | 4:46 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس