سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باسمه تعالی
سلام خدمت شما بزرگواران
از اونجایی که برای برخی افراد مهم نیست که نمازشونو اول وقت بخونن یا نخونن یا برخیشون میگن حالا هروقت شداین کارو انجام بدم بعدش میخونم دیگه مهم خوندنه! یا برخی دیگه شون میگن فقط بخونیم بره!!!عصبانی شدم! به خاطر همین تصمیم گرفتیم چند موضوع رو مطرح کنیم به امید اینکه شایان توجه قرار بگیره...

محبوبیت نماز در اول وقتتبسم
امام صادق علیه السلام فرمودند: فضیلت نماز اول وقت بر آخر آن مانند فضیلت آخرت بر دنیاست.(کافی ج:3ص:274)
بهترین عمل نزد خدا؟وااااای
امام صادق (علیه السلام)فرمودند: بهترین اعمال نزد خداوند، نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا است. (بحار الانوار، ج 3، ص 85)
امام رضا (علیه السلام) : بدان که هر نماز دو وقت دارد: اول وقت وآخر وقت. اول وقت خشنودی پروردگار و آخر آن بخشش خداوند است. ( بحار الانوار، ج82 ص249)
میدونستید درهای آسمان در زمان اول وقت باز میشن؟ جا نمونی!
پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: خورشید به هنگام زوال (ظهر)، در مداری داخل می شود که با ورود به آن، هر چیزی که بر عرش هست خدا را تسبیح می گوید ... و این ساعتی است که خداوند بر من و امت من درورد می فرستد.(من‏لایحضره‏الفقیه ج:1 ص:212)
در روایت دیگر آمده: درهای آسمان و درهای بهشت به هنگام ظهر گشوده می شود. بحارالأنوار ج : 80 ص : 26
کار مانع نماز اول وقت نشود!اصلا!
امام علی (علیه السلام)فرمودند: نماز را در وقت مقرر آن به جای آور، و به خاطر فراغت عجله مکن و به علت اشتغال آن را به تأخیر مینداز، و بدان که همه اعمال تو به نماز تو بستگی دارد. ( نهج البلاغه ، نامه 27 )
مذمت تاخیر نماز اول وقتقابل بخشش نیست
امام رضا (علیه السلام)هم فرمودند: اوّل وقت نماز را به پا دار و آن را به هیچ وجه بدون عذر تأخیر نینداز و بر تو باد که همیشه نمازت را در اول وقت بخوانی. بحارالأنوار ج : 49 ص : 49
امام رضا (علیه السلام): هیچ عملى نزد خدا محبوب تر از نماز نیست، مبادا کارهاى دنیا شما را از وقت نماز باز دارد، خداوند گروه هایى را براى بى‏ اعتنایى به وقت نماز نکوهش کرده، و فرموده: «واى بر آن نمازگزاران که از نمازشان غافلند»، یعنی آن هایی که نسبت به وقت های نماز غفلت می ورزند و آن را سبک می شمارند. (وسائل‏الشیعة ج : 4 ص : 113)
بخشایش یا عذاب خداوندباید فکر کرد
امام باقر (علیه السلام): کسی که نماز را در غیر وقتش به جا آورد و چیز دیگری را بر نماز انتخاب کند و ترجیح دهد، به درستی که با این کار، خدا را مختار می کند که اگربخواهد او را ببخشاید و اگر بخواهد او راعذاب کند.( وسائل الشیعه ج 3، ص 83)
خب دیگه این هم از توصیه های ایمنی... دیگه حجت بهتون تموم شد!
ماروهم از دعای خیرتون فراموش نفرمایید
التماس دعا
یاعلی




تاریخ : یکشنبه 92/12/18 | 6:28 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس