سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با عرض سلام و احترام خدمت شما بزرگواران
تبریک عرض میکنم خجسته میلاد مولایمان حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)رو خدمت شما خواننده گرامی
گل تقدیم شما
امروز یه نشست عملیات تبلیغ داشتیم که از طرف ستاد تبلیغات در صدا و سیما برگزار شد...
دیگه حقیقتش خستگی بهمون چیره شد و مثل اون یکی پست دست به کپی پیست زدیم که خیلی هم بی فیض نمونیم!
این مطالب از سایت شهید آوینی برداشته شده(ببینید چقدر آدم منصفی هستم همه چیز رو میگم)مؤدب
امیدوارم که به عامل باشیم...مثل همیشه من رو هم از دعای خیرتون(در احیای امشب که خیلی سفارش شده) محروم نفرمایید!
متن خدمت شما...جالبه از دستش ندین
یاعلی...
روزی ها در این شب قسمت می شود و اَجَلْها و روندگان به حج معین می شوند و خدای تعالی ملائکه خود را از جانب آسمان به سوی زمین در مکه فرو می فرستد.

به گزارش مهر نیمه شعبان از شبهای مبارکی است که بر احیای آن تأکید شده است چراکه در سحرگاه آن وجود نورانی حضرت مهدی موعود(عج) ولادت یافت و بنا به روایتی از پیامبر(ص)؛ روزی ها در این شب قسمت می شود و اَجَلْها و روندگان به حج معین می شوند و خدای تعالی ملائکه خود را از جانب آسمان به سوی زمین در مکه فرو می فرستد.

شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکی است چنان که امام جعفر صادق(ع) از پدر بزرگوارشان روایت می کنند که از حضرت امام محمد باقر(ع) درباره فضل شب نیمه شعبان سؤال شد و ایشان فرمودند: «آن شب افضل شبهاست بعد از لیلة القدر، در آن شب عطا می فرماید خداوند به بندگان فضل خود را و می آمرزد ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش، پس سعی و کوشش کنید در تقرب جستن به سوی خدای تعالی در آن شب پس به درستی که آن شبی است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود که دست خالی برنگرداند سائلی را از درگاه خود مادامی که سؤال نکند معصیت را و آن شب، شبی است که قرار داده حَق تعالی آن را از برای ما به مقابل آنکه قرار داده شب قدر را برای پیغمبر ما(صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَاله) پس کوشش کنید در دُعا و ثنا بر خدای تعالی...»

اعمال شب نیمه شعبان

و از جمله برکات این شب مبارک، ولادت با سعادت حضرت امام زمان ارواحُنا لَهُ الفداء در سحر این شب در سال 255 هجری در سامرا(سُرَّ مَنْ رَای) است که برای این شب چند عمل وارد شده است.

- غسل است که باعث تخفیف گناهان می شود.

- احیاء این شب است به نماز و دعاء و استغفار چنانچه امام زین العابدین(ع) انجام می دادند و در روایت است که هر که احیا دارد این شب را نمیرد دل او در روزی که دلها بمیرند.

- زیارت حضرت امام حسین (ع)است که افضل اعمال این شب و باعث آمرزش گناهان است و اینکه هر که خواهد با او مصافحه کند روح 124 هزار پیغمبر، حضرت حسین بن علی سیدالشهدا(ع) را در این شب زیارت کند و اَقَلِّ زیارت آن حضرت آن است که به بامی برآید و به جانب راست و چپ نظر کند پس سر به جانب آسمان کند پس زیارت کند آن حضرت را به این کلمات ((اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَکاتُهُ)) و هرکس در هر کجا باشد در هر وقت که آن حضرت را به این کیفیّت زیارت کند امید است که ثواب حجّ وعُمره برای او نوشته شود. و زیارت مخصوصه این شب در مفاتیح الجنان آمده است.

- خواندن دعای کمیل که در این شب وارد شده است.

- صد مرتبه خواندن هر یک از سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُلِلّهِ وَاللّهُ اَکْبَرُ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ، تا خداوند تعالی گناهان گذشته او را بیامرزد و برآورد حاجتهای دنیا و آخرت او را.

- همچنین شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرده است که از ایشان درباره بهترین دعا در شب نیمه شعبان سؤال شد و حضرت فرمود: هر گاه به جا آوردی نماز عشا را پس دو رکعت نمازگذار بخوان در رکعت اوّل حمد و سُوره جحد( قُلْ یا اَیُّهَا الْکافِروُنَ) و بخوان در رکعت دوم حمد و سوره توحید ( قُلْ هُوَاللّهُ اَحَدٌ) پس چون سلام دادی بگو سُبْحانَ اللّهِ 33 مرتبه و اَلْحَمْدُلِلّهِ 33 مرتبه و اللّهُ اَکْبَرُ 34 مرتبه. در ادامه این نماز، دعایی وارد شده است که شیخ عباس قمی آن را در مفاتیح الجنان آورده است.

اعمال روز نیمه شعبان

در این روز عید مولود شریف امام دوازدهم مَوْلانا وَاِمامُنا الْمَهْدِیُّ حضرت حجّة بن الحسن صاحبُ الزَّمان(صلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِ وَعَلی آبائِهِ) است و از اعمال روز نیمه شعبان علاوه بر استحباب روزه و غسل، مستحب است زیارت آن حضرت(عج) در هر زمان و مکان و در هر جا و دعابرای تعجیل ظهور آن حضرت در هنگام زیارت و به خصوص تاکید شده به زیارت آن حضرت در سرداب سامراء، و ظهور آن حضرت و فرمانروائی اش مسلم است و او است که زمین را پر از عدل و داد کند چنانچه پر شده باشد از ستم و بیدادگری...»




تاریخ : پنج شنبه 93/3/22 | 9:35 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس