سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه هواپیمایی وسط اقیانوس داشته میرفته. یکدفعه خلبان سکته میکنه و میمیره. بین مسافرا این سؤال پیش میاد که هدایت هواپیما رو چه کسی باید به عهده بگیره! خوب معلومه! کمک خلبان! یه کسی که اینکاره باشه! یه کسی که بلد باشه هواپیما برونه! یه کسی که از همون جایی که خلبان مدرک خلبانی گرفته مدرک گرفته باشه.
ولی حالا اگر بهتون بگن یه آدم قلدری توی هواپیما پیدا شد و به زور کمک خلبان رو انداخت بیرون و خودش رفت توی اتاق خلبان، و مسافرا هم یا هیچ مخالفتی نکردند یا از یارو قلدره حمایت کردند، چی میگید؟ حالا اصلا اینجوری هم نه! اگه مسافرین تصمیم بگیرند که عقلا [!] و ریش سفیدای هواپیما دور هم بشینند و جانشین خلبان رو انتخاب کنند چی؟ یا اصلا فرض کنیم مسافرین هواپیما تصمیم بگیرند که با رأی گیری و به شکل کاملا دموکراتیک کسی که قراره هواپیما رو هدایت کنه رو از بین خودشون انتخاب کنند! اگه کسی که انتخاب شد کمک خلبان نبود چی میگید؟! شما نسبت به این مسافرا چه قضاوتی میکنید؟ به نظر شما این کار مسافرا احمقانه نیست؟! به نظر شما این هواپیما به مقصد میرسه؟!

مسلمونای صدر اسلام هم با رحلت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) خلبان رو از دست دادند. آیا کمک خلبانی در کار نبود؟ البته که بود! کمک خلبانی که مدرکشو از همون جایی گرفته بود که پیغمبر گرفته بود!!! همون خدایی که پیغمبر رو انتخاب کرده بود بهش گفت به مردم بگو بعد از من سرپرست شما این علی بن ابی طالبه. مسلمونا چی کار کردند؟
بعضیا میگن کاری که مسلمونای صدر اسلام کردند مثل کار مسافرای هواپیمای اول بود. یعنی یه قلدری به زور جای پیغمبر نشست و بقیه هم کوتاه اومدند. تا سالها هم وضع همین بود. آدمهای زورگو جای پیغمبر نشسته بودند و خلبانی میکردند!!! بعضیا هم میگن که مسلمونای صدر اسلام در واقع کار دوم رو کردند. یعنی یه مشت ریش سفید و سران قبایل جمع شدند و جانشین پیغمبر رو انتخاب کردند!!! و البته امیرالمؤمنین رو انتخاب نکردند! اینکه کدوم یکی از اینها اتفاق اقتاد خیلی مهم نیست. مهم اینه که هر دو اشتباهات احمقانه ای بودند. و این از حال و روز امروز مسلمونا مثل روز روشنه!
حالا بعضی مسلمونا منورالفکر شدند. حتی اونایی که ادعای شیعه بودن میکنند کمک خلبان رو فراموش کردند! میگن مسافرا میتونند با هم تصمیم بگیرند که هدایت هواپیما رو بدند به چه کسی! به نظرشون این کار خیلی هم عاقلانه میاد. اگر جلوشون هم حرف از کمک خلبان بزنی بهت تا میتونند بد و بیراه میگن، که تو یا قهرمان پروری یا خرافاتی یا ...!

غرض از همه این حرفا این بود که بگم «غدیر یعنی اعتماد به خدا». یعنی اعتماد کنی که خدا بعد از پیغمبر ما رو به حال خودمون رها نکرده. یعنی اعتماد کنی که کمک خلبانی که خدا انتخابش کرده از همه بهتر میتونه ما رو هدایت کنه و به مقصد برسونه! یادمون نره! خداوند با همه بدیهای ما مسلمونا، با وجود اینکه کمک خلبانها رو یکی پس از دیگری خونه نشین کردیم و کشتیم، یکیشون رو نگه داشته. حالا تا کی بشه که مسافرای هواپیما سر عقل بیان؟!!!


پ ن1 :الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابیطالب علیه السلام

پ ن 2:التماس دعا در این ایام

برای دسترسی به صفحه اصلی کلیک بفرمایید

مطلب قبلی:روز عرفه

مطلب بعدی:تحریف روضه




تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 4:25 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس