سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام بر شما بزرگواران
این ایام و خدمت شما تسلیت عرض می کنم و امیدوارم عزاداریهایتان مورد قبول باری تعالی قرار گرفته باشد.
میخواهم از محرم بگویم ولی نمیدانم از کجایش شروع کنم...انصافا ماه سنگینی ست!
این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست. این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری‌های زینب کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(علیه السلام)، است.
به هرکدام نگاهی بیندازی روضه ثقیلی در آن نهفته است که در این پست مجالی برای بیان آن نیست! این وظیفه سنگین را میگذارم بر عهده مداحان گرامی!
پس از تصمیمم صرف نظر می کنم.ولی یک توصیه خدمت شما خواننده گرامی دارم. فرقی نمی کند آقا یا خانم محترم!
هر کجا که به مجلس اباعبدالله الحسین وارد میشوید که مقتلی خواندند که با علم شما مطابقت نداشت خواهشا یک متن محترمانه را تنظیم کنید وبه دست آن مداح محترم برسانید که مثلا فلان مطلبتان را از کجا آورده اید؟سندش کجاست؟ این را بدانید که اگر شما سکوت کنید یعنی تحریف در دین را امضا کرده اید! 
حضرت آقا در این مورد میفرمایند: «نگذارید مفاهیم و کارهای تحریف‌آمیز و غلط، چشم‌ها ودل‌ها را از چهرة مبارک و منور سید‌الشهداء منحرف کند.» 
بزرگواران به هوش باشید دشمن از هر فرصتی استفاده می کند! حتی هیاتها! من و شمای بچه هیاتی باید حواسمان باشد که نگذاریم در دینمان تحریف وارد شود! اگر شما بلند شید خیلی محترمانه از مداح سند بخواهید (فرقی نمیکند چه آقا وچه خانم!)کم ترین فایده ای که دارد این هست که مداح میفهمد آدم هایی هم هستند که میتوانند روضه درست را از نادرست تشخیص دهند وباید با مطالعه وسند روضه را بیان کند!
 البته روی صحبتم با همه مداح ها نیست! عرض کردم مداحان بی سواد !
واگر در بین شما مداحانی هستند که این مطلب را مطالعه می کنند توصیه میکنم هر روضه ای که میخوانید سندش را هم برای مردم بیاورید شاید شخصی در بین پامنبری های شما از روضه ای که شما خوانده اید خوشش بیاید پس به سندی که شما اشاره داشته اید مراجعه نموده و ازآن استفاده می کند.فراموش نفرمایید که اگر به عنوان مثال میفرمایید لهوف حتما اشاره کنید چاپ چندم هست.مثلا بگویید در کتاب لهوف چاپ ... صفحه فلان چنین آمده است.مطمئن باشید که پامنبری هاتون هم بیشتر میشن! چون میبینند طرف باسند داره صحبت می کنه! این هم پیشنهادی بود که فکر میکنم قابل تامل باشد..
ودر پایان با یک حدیث پست را به اتمام میرسانم...
 امام رضا سلام الله علیه :

کانَ أبی إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لایُرى ضاحِکاً...؛

چون ماه محرّم مى‏رسید، کسى پدرم را خندان نمى‏دید...

دانش‌نامه امام حسین(ع): ح 2835 مناسبتهای روز
پ ن1.ان شالله که ما هم اینطور باشیم.(خدا توفیق دهد که دلهایمان هم عزادار باشد مانند کسی که پدرش را از دست می دهد)
پ ن2: من اگر نقاش بودم ، کربلا را می کشیدم ، یک بیابان لاله سرخ ، نینوا را می کشیدم ، دشتی از گلهای پرپر ، نقشی از حلقوم و خنجر ، نقشی از عباس حیدر ، اشکی از طفلان زینب ، منظر نور هدایت ، کربلا را می کشیدم...

پ ن3: ای اجل, این چند هفته دور ما را خط بکش

وعده ی ما عصر عاشورا, کنار قتلگاه

 پ ن4:اللهم الرزقنا ورزقکم بزیاره سیدالشهدا قبل الموت و بعدالموت
التماس دعا.....در پناه حق

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:نخونی ضرر میکنی!

مطلب بعدی:ارزش عمر




تاریخ : یکشنبه 91/8/28 | 8:3 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

یه هواپیمایی وسط اقیانوس داشته میرفته. یکدفعه خلبان سکته میکنه و میمیره. بین مسافرا این سؤال پیش میاد که هدایت هواپیما رو چه کسی باید به عهده بگیره! خوب معلومه! کمک خلبان! یه کسی که اینکاره باشه! یه کسی که بلد باشه هواپیما برونه! یه کسی که از همون جایی که خلبان مدرک خلبانی گرفته مدرک گرفته باشه.
ولی حالا اگر بهتون بگن یه آدم قلدری توی هواپیما پیدا شد و به زور کمک خلبان رو انداخت بیرون و خودش رفت توی اتاق خلبان، و مسافرا هم یا هیچ مخالفتی نکردند یا از یارو قلدره حمایت کردند، چی میگید؟ حالا اصلا اینجوری هم نه! اگه مسافرین تصمیم بگیرند که عقلا [!] و ریش سفیدای هواپیما دور هم بشینند و جانشین خلبان رو انتخاب کنند چی؟ یا اصلا فرض کنیم مسافرین هواپیما تصمیم بگیرند که با رأی گیری و به شکل کاملا دموکراتیک کسی که قراره هواپیما رو هدایت کنه رو از بین خودشون انتخاب کنند! اگه کسی که انتخاب شد کمک خلبان نبود چی میگید؟! شما نسبت به این مسافرا چه قضاوتی میکنید؟ به نظر شما این کار مسافرا احمقانه نیست؟! به نظر شما این هواپیما به مقصد میرسه؟!

مسلمونای صدر اسلام هم با رحلت پیغمبر (صلی الله علیه و آله) خلبان رو از دست دادند. آیا کمک خلبانی در کار نبود؟ البته که بود! کمک خلبانی که مدرکشو از همون جایی گرفته بود که پیغمبر گرفته بود!!! همون خدایی که پیغمبر رو انتخاب کرده بود بهش گفت به مردم بگو بعد از من سرپرست شما این علی بن ابی طالبه. مسلمونا چی کار کردند؟
بعضیا میگن کاری که مسلمونای صدر اسلام کردند مثل کار مسافرای هواپیمای اول بود. یعنی یه قلدری به زور جای پیغمبر نشست و بقیه هم کوتاه اومدند. تا سالها هم وضع همین بود. آدمهای زورگو جای پیغمبر نشسته بودند و خلبانی میکردند!!! بعضیا هم میگن که مسلمونای صدر اسلام در واقع کار دوم رو کردند. یعنی یه مشت ریش سفید و سران قبایل جمع شدند و جانشین پیغمبر رو انتخاب کردند!!! و البته امیرالمؤمنین رو انتخاب نکردند! اینکه کدوم یکی از اینها اتفاق اقتاد خیلی مهم نیست. مهم اینه که هر دو اشتباهات احمقانه ای بودند. و این از حال و روز امروز مسلمونا مثل روز روشنه!
حالا بعضی مسلمونا منورالفکر شدند. حتی اونایی که ادعای شیعه بودن میکنند کمک خلبان رو فراموش کردند! میگن مسافرا میتونند با هم تصمیم بگیرند که هدایت هواپیما رو بدند به چه کسی! به نظرشون این کار خیلی هم عاقلانه میاد. اگر جلوشون هم حرف از کمک خلبان بزنی بهت تا میتونند بد و بیراه میگن، که تو یا قهرمان پروری یا خرافاتی یا ...!

غرض از همه این حرفا این بود که بگم «غدیر یعنی اعتماد به خدا». یعنی اعتماد کنی که خدا بعد از پیغمبر ما رو به حال خودمون رها نکرده. یعنی اعتماد کنی که کمک خلبانی که خدا انتخابش کرده از همه بهتر میتونه ما رو هدایت کنه و به مقصد برسونه! یادمون نره! خداوند با همه بدیهای ما مسلمونا، با وجود اینکه کمک خلبانها رو یکی پس از دیگری خونه نشین کردیم و کشتیم، یکیشون رو نگه داشته. حالا تا کی بشه که مسافرای هواپیما سر عقل بیان؟!!!


پ ن1 :الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابیطالب علیه السلام

پ ن 2:التماس دعا در این ایام

برای دسترسی به صفحه اصلی کلیک بفرمایید

مطلب قبلی:روز عرفه

مطلب بعدی:تحریف روضه




تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 4:25 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

حاج آقا در مسجد نشسته بود که پسر جوانی نزدیک او شد و سلام کرد و پرسید:

حاج آقا انقدر میگن روز عرفه...روز عرفه...حالا مگه چه روزیه؟اینم یکی از روزهای خداست دیگه!
حاج آقا پس از دادن پاسخ سلام با خوشرویی گفت:
بله این هم یکی از روزهای خداست ولی خوبه که اینو بدونیم که برخی روزها به سبب حادثه یا اتفاقاتی که در آن روز رخ داده خاص تر ازروزهای دیگه هستند کما اینکه در زندگی شما چنین روزهایی هست..
جوان با صحبت  حاج آقا حس کنجکاویش بیشتر گل کرد .
حاج آقا ادامه دادند:در حال حاضر یکی از روزهای خاص برای ما مسلمونها و بالاخص شیعیان روز عرفه یا همون نهم ذی حجه هست .این روز انقدر مهمه که مثل عید خوانده شده ولی عید نیست.
مثلا در این روز بود که امام حسین حرکت خودشونو بسوی کربلا( البته بعد از مراسم حج) شروع کردند 
 
فراموش نکن که در این روز زیارت امام حسین در روز عرفه بعد نمازظهرو عصر وحتما بخونی که خیلی سفارش شده!
چشم حاج آقا...حالا چرا بهش میگن روز عرفه؟
آهان...گوش کن تا برات بگم.وقتی جبرئیل مناسک حج رو در صحرای عرفات به حضرت ابراهیم آموخت حضرت ابراهیم (ع)فرمودند:عرفت عرفت ...شناختم.شناختم.)برخی بر این عقیده اند که به همین سبب این روز و روز عرفه نامیدند. از طرفی دیگر آورده اند که چون مردم به گناهشون اعتراف می کنند به این نام معروف شده.در هنگام مناجات ازیاد نبر که گناهانی که مرتکب شده ای را در پیش چشمانت بیاوری و از خداوند طلب بخشش کنی و حتی گناهانی که یادت رفته ویا اصلا اونهارو گناه حساب نمی کردی رو هم از خدا بخواه که ببخشد.
ان شالله که همه ما مورد رحمت خداوند قرار گیریم.
حاج آقا دستش را به زانو گرفت تا از جایش بلند شود و آنجا را ترک کند.
جوان که دید حاج آقا دارد محل را ترک می کند سریع پرسید:
حالا حاج آقا در این روز چه اعمالی وارده؟
حاج آقا که برای رفتن عجله داشت گفت : زیارت امام حسین را فراموش نکن! حتی از دور هم که شده سلامی به آقا بده.
در این روز غسل هم وارده و ادعیه هایی هم آمده است که به این منظور به مفاتیح الجنان مراجعه کن.پسرم این روز را از دست نده! و دور شد...
جوان که جواب سوالهایش را از حاج آقا گرفته بود به راه افتاد تا خود را برای روز عرفه آماده کند

 
پی نوشت1:واما شما چطور؟شاید منظور حاج آقا از اینکه این روز رو از دست نده  این بوده که در این روز  با عظمت اینترنت را رها کن و به این محافل عظیم برو و با دیگران هم نوا شو! باید فکر کرد

پ ن 2:فرازی از دعای عرفه امام حسین(ع):بار الها به من آن مقام ترس و خشیت از عظمتت را عطاکن که گویا تو را می بینیم و مرا با تقوا و طاعتت سعادت بخش...آمین.
پ ن3:التماس دعای خیر از شما بزرگواران
در پناه حق




تاریخ : پنج شنبه 91/8/4 | 11:51 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر
       

  • paper | کورالین | آریس باکس