سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام خدمت شما بزرگواران
حقیقت امر این مطلب این هست که توسط یک سند تو آل به دستم رسید.
من که خودندم به عبارتی هنگ کردم! پوزخند
حالاخوندنش خالی از لطف نیست...پاسخ های زیبایی داده شده
حتما بخونید...

به گزارش نکات پرس به نقل از فرهنگ نیوز، معمولا بررسی عملکرد دولت ها پس از آنها شدت زیادی می یابد، اما رعایت انصاف در نقد و بررسی موضوعی است که نباید مغفول واقع شود. ایستادگی دولت های نهم و دهم در مقابل زیاده خواهی آمریکا و هم پیمانانش و دفاع از حقوق مسلم مردم کشورمان به الگویی برای ایستادگی در مقابل ظلم در بسیاری از کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

دکتر محمدحسن شجاعی فرد، در مصاحبه اختصاصی با فرهنگ نیوز، به چگونگی اثر بخشی ایستادگی دولت احمدی نژاد در مقابل ظلم بر کشورهای مسلمان اشاره کرده و این ایستادگی را موجب دفاع اهل تسنن از شیعه و همچنین وحدت شیعه و سنی دانست. استاد دانشگاه علم و صنعت ایران در بخشی از این مصاحبه گفت:

یک بار ساعت 2.5 نیمه شب در حال دیدن شبکه نیل مصر بودم، دیدم رئیس دانشگاه الازهر، دکتر احمد طیب که الان مفتی الازهر است درباره شیعه و سنی صحبت می کرد. فکر کردم حتما بر ضد شیعه صحبت می کند اما دقت کردم و دیدم بحث خیلی خوب پیش می رود.

-  خبرنگاری سوال کرد آیا به نطر شما عقاید شیعه مشکل ندارد؟

شیخ طیب جواب داد: نه چه مشکلی دارند، 50 سال پیش شیخ شلتوت فتوا داده است که شیعه مذهب پنجم اسلام و مانند مذاهب دیگر است.

-  خبرنگار گفت: فرزندان ما در حال شیعه شدن هستند چه باید بکنیم؟

شیخ جواب داد: خوب بشوند مگر کسی از مذهب حنفی به مالکی برود ما اشکالی به او می گیریم؟ خوب این ها هم از مذهب چهارم به مذهب پنجم رفته اند.

-  خبرنگار پرسید شیعیان با ما درحال قوم و خویشی هستند و با فرزندان ما ازدواج می کنند.

شیخ جواب داد: چه اشکالی دارد، بین مذاهب ازدواج آزاد است.

-  خبرنگار گفت: می گویند شیعیان قرآنشان فرق می کند.

شیخ طیب پاسخ داد: این حرف ها خرافه پیرزن ها است. قرآن شیعیان با ما هیچ فرقی ندارد و حتی رسم الخطشان نیز مانند قرآن ما است.

-  خبرنگار گفت: 23 روحانی از یک کشور(عربستان) فتوا داده اند که شیعیان کافرند، رافضی هستند.

شیخ گفت: برای مسلمین جهان فقط الازهر می تواند فتوا دهد و فتوای آنها اعتباری ندارد.

-  خبرنگار گفت: پس این اختلافاتی که بین شیعه و سنی مطرح می کنند چیست؟

شیخ پاسخ داد: این اختلافات سیاست خارجی است و می خواهد بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد.

-  خبرنگار گفت من یک سوال جدی دارم: شیعیان که ابوبکر و عمر را قبول ندارند، چگونه می گویید این ها مسلمان هستند؟
ادامه مطلب...


تاریخ : دوشنبه 92/6/25 | 6:43 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

سلام خدمت شما بزرگواران
داشتم دنبال مطلب میگشتم که بروز کنم(راستش حسش نبود خودم بنویسم) گفتم بزار دفترم رو بازکنم ببینم چه مطلبی میاد که مطلبی اومد که خیلی به درد خودم خورد گفتم برای شما هم بنویسم ان شالله شما هم بتونید استفاده کنید...
مطلب این بود...
فرصت عمل کم است.جمله ای را از امیرالمومنین عرض کنم(فبادوالعمل وخافوا بغته الاجل)به عمل مبادرت ورزید و از وارد شدن ناگهانی اجل بترسید.این اجل یا به معنای اجل زندگی است_یعنی سر آمدن زندگی_یا اجل کار.گاهی برای انسان پیش می آید که کارش به دلیلی متوقف می ماند و فرصت از دست او می رود.از این بترسید هرساعت ممکن است این طور پیش بیاید....
دریک لحظه ممکن است حادثه ای پیش بیاید و ما نباشیم.
دیگر اصلا به کل پرونده ات بسته میشود.از این فرصت ها استفاده کنید و یک لحظه را هدر ندهید.
جمهوری اسلامی آمد تا حرفهای خوب را به عمل های خوب تبدیل کند والا همیشه حرف خوب میزنیم و بلد هم بودیم.عمل خوب چیست؟همان عمل صالح هست.(الا الذین امنوا وعملوالصالحات) اینها دیگر خسران ندارند.باید همان ایده ها و آرمان ها وخواسته ها به واقعیت تبدیل شود وتبلور پیدا کند وعمل صالح شود.هر مقدار توانستید در این زمینه پیش بروید برای خودتان ذخیره ای درست کردید.امیرالمومنین فرمود:(فلیکن احب الذخائر الیک ذخیره الصالح)ذخیره عمل صالح باید محبوب ترین ذخیره ها پیش تو باشد یعنی از ذخیره پول/ ذخیره خواسته ها و تنخواه های زندگی _مثل خانه و..._وحتی ذخیره اعتبارو آبرو برای تو محبوب تر باشد.

خب امیدوارم بتونیم فرمایشات این بزرگوار رو به عرصه اجرا برسانیم.
در پناه حق باشید ان شالله
یاعلی

پ ن1:این مطلب از فرمایشات مولانا ومقتدانا حضرت امام خامنه ای می باشد.
واقعا سخنانشان به دل مینشیند...
خدا حفظشون کنه.

پ ن2:ضمن عرض تبریک این ایام (دهه کرامت)محتاج دعای شما سروران هستیم...

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی: انتظار فرج چیست؟




تاریخ : شنبه 92/6/23 | 11:33 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

وقتی به ما میگویند منتظر فرج باشید فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید بلکه معنایش این است که هر بن بستی قابل گشوده شدن است.فرج یعنی این! یعنی گشایش.مسلمان با درس انتظار فرج می آموزد وتعلیم میگیرد که هیچ بن بستی در زندگی بشر وجود نداردکه نشود آن را باز کردولازم باشد که انسان نا امید دست روی دست بگذارد و بنشیند وبگوید دیگر کاری نمیشودکرد! نه...وقتی در نهایت زندگی انسان در مقابل با این همه حرکت ظالمانه وستمگرانه خورشید فرج ظهور خواهد کرد پس در بن بستهای جاری زندگی هم همین فرج متوقع و مورد انتظار است.این درس امید به همه انسان هاست...انتظاریک عمل است.بی عملی نیست!
نباید اشتباه کردکه انتظار یعنی دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود.انتظار یک عمل است.یک آماده سازی است.یک تقویت انگیزه در دل و درون است.یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه زمینه ها...

  

 

از بیانات مقام معظم رهبری(روحی له الفداه)
mr khamenei

 

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:حکم بازی




تاریخ : جمعه 92/6/8 | 8:16 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

سلام خدمت شما خوانندگان  همیشه همراه عشق الهی
این دفعه میخوایم مختصر و مفید یه تلنگر بزنیم و از حضورتون خارج شیم...
البته این تلنگرمون مخاطب خاص داره پس مخاطب خاص خودش بگیره قضیه رو..
تا حالا شده گزینه gameرو searchکنید؟
خب میدونید که انواع و اقسام بازی ها پیش چشمتون ردیف میشه...
کمی که حرفه ای تر باشیدو یکی دوتا پیشوند و پسوند برایش بگذارید میبینید که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را به بازی گرفته اند والحمدلله برای اهلش هم مهیاست.
خب مرد مومن _از جنس ایهاالناس هست خانم ها را هم شامل می شود_یکی دوتا یا 10 تا از همینهارو انتخاب کن چه آزاری هست دست گذاشته ای رو  پاسور و رهایش نمی کنی؟
آقا جان! ابزار قمار است وبازی با آن حرام است.برای شرط بندی باشد یا سرگرمی فرقی نمی کند! با اجازتون لمس ورق هایش هم هیچ اثری در حلال و حرام شدن ندارد.هی طفره نرید که (این بازیه کامپیوتریه! پاسور واقعی نیست که!)
برخی که استدلال جالب تری دارن شنیدید؟(آخه میدونید ؟ هیچ بازی به اندازه این بوووق مغز آدم رو به کار نمیندازه)!
بزرگوار! کلاه به این بزرگی انصافا مناسب شان حضرتعالی نیست.کاری نداریم که فرمود:(فاذا فارغب فانصب) یعنی هرگاه از کاری فارغ شدی سراغ کار دیگری برو...و نفرموده:(فاذا فرغت فالعب)!
شما بازی ات را ادامه بده ولی لا اقل اسبابش را عوض کن!
البته این را هم بدان که
این دنیا زود می گذرد خیلی زود! پس توجه داشته باشیم که عمرمان را چطور میگذرانیم...

پی نوشت: مخاطب خاصی که در ابتدا خدمتتون عرض کردم فرد خاصی در ذهن بنده نبود این تعیین مخاطب خاص را به  دست شما میسپارم احتمال میدهم میتوانید در بین دوست و آشنا آن را پیدا کنید.
و شما را به ایزد منان
در پناه حق باشید


دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی: تسلیت




تاریخ : سه شنبه 92/6/5 | 4:57 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

سلام خدمت شما خواننده گرامی

وفات حضرت عبدالعظیم حسنی رو خدمت شما بزرگواران علی الخصوص مردم شهرری تسلیت عرض مینمایم.

به همین سبب مراسم سوگواری آن بزرگوار امشب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به همراه دعای کمیل برگزار میشود.

مداح:حاج سید مهدی میرداماد می باشد

برای روح پر فتوح آن بزرگوار فاتحه مع الصلوات

 

 

 

مطلب مرتبط : ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی مصادف زیارت امام حسین(ع)

مطلب مرتبط:علت حضور حضرت عبدالعظیم در شهرری

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی: راه موفقیت




تاریخ : پنج شنبه 92/5/31 | 3:40 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

برخی اوقات یه نعمتی داریم ولی اصلا بهش دقت نمی کنیم وقتی از دستش میدیم تازه میفهمیم چی بووود!
البته بعضی اوقات خوبه یه نعمتی رو از دست بدیم می دونی چرا؟ چون وقتی از دستش می دی تازه میفهمی چه نعمتی (داشتی) که از دستش دادی!چه بسا قبلش اصلا به وجودش دقت نداشتی!
اون موقعست که میتونی بگی خدایا ممنون از نعمت هایی که به من دادی من متوجه نشدم یا حالا هم هنوز تو باغ نیستم که چه نعمتی در دستمه!چه خوبه که قبل از اینکه این نعمتهارازمون بگیرن ما بیایم شکرش رو به جا بیاریم...چطوری؟ با یه جمله...اون جمله چیه؟ صبر کنید...ادامه مطلب و بزنید تا بقیش رو بگم.
ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 92/5/23 | 11:51 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را که روز رحمت است روز مغفرت است.روز اجر و پاداش است
 برای مومنین برای نیکوکاران برای کسانی که برای خدا و در راه خدا عملی انجام دادند وحرکتی کردند و دل های خود را به خدای رحیم و غفور نزدیک کردند.
یک گام به سمت خدا بردارید خدای متعال شما را به خود نزدیک می کند.آن کسانی که به حقیقت به معنویت به خدا وبه دین پشت کرده اند خدای متعال از روی رافت و رحمت آن را دعوت می کند و فرا میخواند این لطف و رحمت الهی است.جوان های عزیزمان نورانیت هایی که در این ماه به دست آوردند ان شالله برای خود حفظ کنند.این ذخیره را برای طول عمر ولا اقل برای این یک سال تا  عید فطر آینده وتا رمضان آینده برای خود نگه دارند.انس با قرآن را توجه به خدارا ذکر را حضور در صحنه هایی که خدای تعالی دوست می دارد بندگانش در آن صحنه ها حضور پیدا کنند.چه صحنه های مربوط به درون خود ما چه آنچه که مربوط به گستره دنیای اسلام و جامعه ما وامت اسلامی برای خود نگه داریم حفظ کنیم.خدای متعال هم برکت خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله)

 

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:تمام شد!




تاریخ : چهارشنبه 92/5/16 | 10:56 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

سلام بر شما همراهان گرامی
همون طور که مستحضر هستید امروز جمعه آخر ماه رمضان رو سپری کردیم.
این داره هشدار میده که دیگه ماه رمضان داره به آخر میرسه...تو این ماه چه کردی؟ تونستی توشه ای برداری یا نه؟تونستی در بهار قرآن با قرآن انس بگیری؟
مثل همیشه به قول مولامان علی (علیه السلام)فرصت ها چون ابر گذشتند...
سفره های سحرو افطار که جمع میشوند و ما هم بر میگردیم به همان زندگی عادی...خب معلوم است که هیچکداممان دوست نداریم حال خوش شبها و روزهای ماه مبارک را از دست دهیم.
این حال را در جعبه هم نمی توان ریخت برای روزهای مبادا...ولی میشود تکرارش کرد.میشود مثلا در همین شبهای پنج شنبه جمعه برای خودمان یک خلوت شخصی درست کنیم . اگر دوست و یاری دارید که فبها...اگر نه خودتان خلوت کنید در تنهایی. که البته من خودم مورد دوم را می پسندم. جایی که هیچ کس دیگری را نشناسد.
گفتم هیچکس هیچکس را نشناسد یاد دوستانم افتادم میگفتند شب قدر خیلی تو مسجد دنبالتون گشتیم پیداتون نکردیم! در جواب گفتم:اول که رفته بودیم مسجد حاج آقا خوشوقت اتفاقا با اقواممون هم رفته بودیم ولی وقتی آنجا رسیدیم هرکدام به سویی رفتیم.هیچکداممان به دیگری کاری نداشتیم.حتی در تیررس نگاه هم نبودیم.به این میگن خلوت!
گفتم حاج آقا خوشوقت دلم گرفت! مسجدشون بدون ایشون خیلی غریبه... ما به یاد هرسال که میرفتیم مسجدشون ایندفعه هم شب قدر مهمون این مسجد بودیم ولی بدون حضور حاج آقا خوشوقت! وقتی موقع سخنرانی حاج آقا رسید (هر 3شب قدر)کلیپ سخنرانی ایشون رو پخش میکردند. من که خودم نمیتونستم تحمل کنم ولی مردم مسجدشان گویا برایشان عادی شده بود!حداقل در قسمت خانم ها که اینطور بود...ولی هنگام سخنرانی دیدم یک خانمی کنارم نشسته اند وچادرشونو انداختند صورتشون گریه میکنند!بعد متوجه شدم که دخترشون هستند.دخترحاج آقا به خواهرم گفته بودند که ما همچنان منتظریم که ایشان از سفر برگردند! :(

خانمشان هم که همچنان صبور...خدا برصبرشان بیفزاید.
در کل دوستان بزرگوار ما در سال قبل همراه حاج آقا الهی العفو گفتیم همراه حاج آقا بک یا الله گفتیم ولی امساااال:(
وقتی عالم به این بزرگی رو از دست دادیم هیچ بعید نیست که سال آینده من و شماهم نباشیم...از کجامعلوم بتوانیم ماه رمضان آینده را درک کنیم؟این درس عبرتی باشد برای من و شما...پس بیایید از همین فرصتهای باقی مانده استفاده کنیم...
مهمانی دارد تمام می شود.
بشتابیم که از قافله جا نمانیم...
ودر پایان
مارا به دعا کاش نسازند فراموش
رندان سحر خیز که صاحب نفسانند

یاعلی

 

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:توانایی های یک زن به همراه تقوا




تاریخ : جمعه 92/5/11 | 10:40 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

سلام بر شما روزه داران گرامی
همه قبول داریم این روزها مسجدها پرشور برگزار میشه وجمعیت نسبت به ماههای دیگه بیشتر میان مسجد.
همه میدونیم که خانم هایی که یه کم سنشون هم بالاتره دیگه اعصاب معصاب ندارند
راستی یه سوال! چرا قبول نداریم که پسر بچه ها یا دختر هایی که جوان یا نوجوان هستند نباید بیان صف اول؟
چند وقت پیش در جلسه حلقه صالحینم داشتم از ثواب صف نماز میگفتم واینکه صف اول ثواب جهاد در راه خدارو داره و از این صحبتها که یکدفعه یکی از بچه ها برگشت گفت:استاد نمیزارن مابریم صف اول ...
من که اولش تعجب کردم گفتم چرا؟ گفتن میگن شماها بلد نیستید نماز بخونید نماز بقیه رو خراب میکنید! حالا این صحبت و به کی گفتن؟ به یه دختر دبیرستانی!
خب این صحبت خیلی برام غریب نبود...چرا؟ چون یه دوست صمیمی دارم که از دوم دبستان باهم ارتباط داریم تا به حال...یه روز تعریف میکردند که وقتی بچه بودند در یکی از شب های قدر ایشون زود رفتند مسجد که بتونند در صفهای اول بایستند.وقتی داشتند نماز میخوندند و در حال رکوع بودند خانمی میرسه و وقتی جثه ی کوچک ایشون رو میبینه ایشون رو در همان حالت رکوع بلند میکنه و میبره آخر صف می زاره و خود شون می ایستند صف اول! این داستان رو تعریف میکردند و ما هم میخندیدیم ولی بعدش هم اذعان داشتند که تا چند وقت از مسجد زده شده بودند! خب به نظرتون مقصر کی بوده؟ حالا این فرد طلبه جامعه الزهرا هست ودر حال حاضر هم در رشته فلسفه (کارشناسی ارشد)در حال تحصیل هستند...ولی اگر خانواده مذهبی نداشتند و ایشون رو هدایت نمیکردند چه اتفاقی می افتاد؟؟؟
چند وقت پیش در مسجد بودم 2دختر خیلی کوچک کنار هم ایستاده بودند و سر نماز باهم میگفتندو میخندیدند بعد نماز مادر + خانم های مسجد ریختن سر این دو نماز گزار کوچک که چرا سر نماز.......بله!
بنده خدا مادرشون برگشتن گفتند بچه من خوبه اون یکی شیطونه! خب چی بگه؟مادره!
منم که دیدم همه ریختن سر این 2نماز گزار کوچک بلند گفتم باریک الله چه دخترهای خوبی که تو این سن نماز میخونید!ورفتم جلو روشونو بوسیدم. اینو که گفتم صداهای اعتراض پایین اومد.
ولی چه فایده اون یکی  که از نظر مردم شیطان واز نظر بنده اقتضائات سنی اش بود گذاشت رفت و دیگری در رو در بایستی مادرش ایستاد و نماز خواند.
یه کم زیاد دقت کنیم این خاطرات هست که در بچه ها تاثیر می گذارد وموجب میشود طرف مسجدی یا مسجد زده شود!
اگر تونستید با رفتار خوبتون با تعریف و تمجید از یک کودک وارزش دادن به او واینکه او را در صف اول جا دادن کودک یا نوجوان ویا جوانی را جذب مسجد کنید باقیات الصالحاتی برای خود گذاشته اید والا فلا!
باور بفرمایید اگر کودکی کنار شما بایستد موجب بطلان نماز شما نمیشود!
دیگر خود دانید....
از ما گفتن بود!
ملتمس دعای خیرتان هستیم.
در پناه ایزد منان باشید


دسترسی به صفحه اصلی


مطلب قبلی: چرا دعام مستجاب میشه؟




تاریخ : جمعه 92/5/4 | 11:54 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

سلام خدمت شما بزرگواران
اخیرا کثر افرادی که در محیط های اجتماعی به بنده مراجعه میکنند خواهرانی هستند که از دعا کردن مایوس شده اند این امر موجب شد دست به کار شم واین پست رو عمومی بزنم تا بقیه دوستان هم استفاده کنند...
گوش کنید تا براتون بگم:
احمدبن محمد نامی آمد خدمت امام رضا گفت یابن رسول الله یه دعاییه چند ساله دارم می کنم مستجاب نمیشه دیگه به خدا بدبین شدم نا امید شدم.
بلافاصله امام رضا فرمودند :شیطان منتظر همچین فرصتاییه...میگرده تا از این جور جاها نفوذ کنه مبادا ناامید شوی.
جدم امام صادق فرمود:خدا گاهی دعایی رو مستجاب می کنه ولی سالها به تاخیر میندازه!
اولاد میخوای یهو 10سال به تاخیر میندازه.مثال هایی هست بعد از سالها از ازدواجشون گذشته طرف میره بچه ای رو به فرزندی قبول میکنه بعد اولاد دار میشه!
فرمود جدم امام باقر فرمود:خدا گاهی بندش رو دوست داره دعاش رو مستجاب میکنه ولی سال ها به تاخیر میندازه که ارتباطش با خدا قطع نشه.هروقت یاد حاجتش میفته با خدا حرف بزنه و ارتباط برقرار کنه.
بعد امام رضا فرمودند:اگر من که امام توام به تو یه وعده ای بدم اعتماد میکنی؟گفت:آقا بله! من به شما اعتماد دارم.شما امام رضایی ! حجت خدایی!
فرمود:بنده خدا خدای من به تو وعده داده! ادعونی استجب لکم(تو بخون من رو استجابتت میکنم)
چطور به من اعتماد میکنی به خدا اعتماد نمی کنی؟
توجه داشته باشید که یک فرصت طلایی در این ماه فرصت آشتی با خداست!
سعی کنید همینطور در ذهنتان با خدا صحبت کنید...نیازی نیست حتما سجاده ای باشد و مهری!
خیر تو خیابون داری راه میری بهترین خلوته تو با خداست! حسابتو با خدا پاک کن..
مثلا اینطور بگید:خدایا یادته فلان موقع فلان گناه رو انجام دادم خودت ببخش! قول میدم دیگه تکرارش نکنم.
از همین جا شروع کنید بقیش خودش میاد....برخی اوقات دیگه به جایی میرسید که اشکتون هم در میااااد!
این فرصت ها رو از دست ندید!
بشتابید نصف ماه رمضان گذشت!

 

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:شرط ظهور

 

 

 




تاریخ : چهارشنبه 92/5/2 | 12:28 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر