سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمید نمازی یکی از چهر‌ه‌های برجسته، فعال، متعهد، باسابقه و انقلابی در عرصه‌ فرهنگی و از رزمندگان دفاع مقدس بر اثر ایست قلبی در بیمارستان بقیةالله(عج) تهران دار فانی را وداع گفت.

صبح 30 اردیبهشت تحت عمل جراحی قرار گرفت. ساعاتی پس از عمل جراحی به هوش آمد، به‌قصد اقامه نماز از اطرافیان درخواست کمک کرد، به او گفتیم که هنوز برای اقامه نماز فرصتی باقی است، اما او گفت: می‌ترسم خوابم برود، و درحالی که برای اقامه نماز ظهر و عصر آماده می‌شد، جان‌ به جان‌آفرین تسلیم کرد.

وی در سه دهه اخیر با انتشار مجموعه‌ مقالات و همچنین سخنرانی‌های متعدد نقش بسیار فعالی در نقد جریان‌های معاند، ضدانقلاب و وارداتی فرهنگی به‌ویژه در فتنه 88 ایفا کرد.

حمید نمازی همچنین در سال‌های اخیر به نقد جریان‌های وارداتی عرفان‌های کاذب و نوظهور، فرقه‌های انحرافی و مدعیان دروغین پرداخ به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم نگاه حمید نمازی همواره به «انگشت اشاره» رهبر و مقتدای خود بود. پس از هر کلام و فرمان «رهبر» سریعاً راهبرد و استراتژی تعریف می‌کرد و با «شاگردان» خود در حد بضاعت خود می‌کوشید که شاید بخشی از «دغدغه‌»های رهبر و مقتدای خود را مرتفع کند.

رصد و دیدبانی از فعالیت‌های فرهنگی ــ سیاسی جریان‌های داخلی و خارجی، گروه‌ها و تشکل‌ها و سازمان‌ها و نهادها را وظیفه خود در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و صیانت از خون‌های یاران و هم‌سنگران شهید خود می‌دانست و چقدر در انجام این وظیفه محتاط و سخت‌کوش بود. همواره می‌گفت: «لحظه‌ای غفلت شاید سال‌ها حسرت را به‌دنبال داشته باشد» مزد سخت‌کوشی و شب‌زنده‌داری‌‌های او در میدان خاموش «فرهنگ» اشراف اطلاعاتی و دامنه آگاهی‌های او از هزارتوی رنگارنگ فرهنگی ــ هنری بود که بی‌توقع و بدون چشم‌داشتی  به امثال چون «من» جرعه‌هایی از این «چشمه» آگاهی می‌نوشانید.

«حاج حمید» یک لحظه از آن‌چه در صحنه و میدان فرهنگ و سیاست و اجتماع درباره انقلاب و نظام می‌گذشت غافل نبود. آن‌چه را می‌دید و می‌شنید با قلم یا با کلام خود در جبهه انقلاب اسلامی فریاد می‌کرد تا مبادا «یاران انقلاب» در پیچ‌وخم‌های «زندگی» از آن‌ها «غفلت» کنند.

آنان که با او «همراه» بوده‌اند و آنان که حاصل تلاش «حاج‌ حمید» را مطالعه می‌کردند به‌خوبی آگاهند که او از خود برای «آرمان‌

»‌هایش،‌ برای «انقلاب»، برای« امامش» و برای «رهبرش» گذشت.


آنان که او را می‌شناختند، از او به‌عنوان مردی که با پشت‌پرده جریان‌های مبتذل فرهنگی به‌خوبی آشنا بود و نکته و نکات او مانع از «تحرک» بیشتر «نامحرمان انقلاب» می‌شد، یاد می‌کردند

 

 

عشق الهی نوشت1: خدارو شاکر هستم که چنین افرادی در اقواممون هستند که بتوانیم آن ها را  الگوی راه خود  قرار داده و ان شالله بتوانیم ادامه دهنده راهشان باشیم.
عشق الهی نوشت2:در ‍‍آخر  شعری از مرحوم حمید نمازی را آورده ایم.
عشق الهی نوشت3:برای آشنایی با این شخصت بزرگوار نامشان را سرچ نمایید.

عشق الهی نوشت4: لطفا فاتحه ای همراه صلوات عنایت بفرمایید.
عشق الهی4:
مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد نمازی فردا پنج‌شنبه 1 خرداد ساعت 8:30 از مقابل منزل آن مرحوم به‌نشانی میدان شهدا،‌ چهارراه آب‌سردار، خیابان زرین‌خامه، کوچه قائن پلاک 30 به‌سمت بهشت زهرا(س) آغاز می‌شود.

مستدام باشید ان شالله

مطلب قبلی:گاهی اوقات...




تاریخ : چهارشنبه 93/2/31 | 10:11 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس