سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما خواننده گرامی...

ان شالله امروز میخوایم درمورد وضو وآثار اون بنویسیم .اگر فکرمیکنید که با خواندن این مطلب نیتتون تغییر میکنه واز نیت قرب الهی فاصله میگیرید پیشنهاد میدم که این مطلب رو نخونید ولی برای افرادی که در حکمت کارهای خدا شک دارند که مثلا چرا اسلام گفته فلان کارو باید انجام بدیم ؟خوندنش خالی از لطف نیست.
اگه یادتون باشه در پست افزایش عمر قول داده بودیم تا فواید وضو رو در پستی براتون بنویسیم..
حالا نوبت اینه که به قولی که دادیم جامه عمل بپوشانیم...

اجازه بدید در ابتدا فلسفه وضو رو از دیدگاه علم پزشکی مورد بررسی قرار بدیم..

پزشکان تحقیق کرده اند که 30درصد اکسیژن از راه پوست جذب شده و گاز کربنیک دفع می شه.لذا شست و شوی پوست بدن خصوصا آنهایی که در معرض هوا و گردوغبار قرار دارند(دست و صورت)موجب می شه تا اعمال حیاتی تعرق و تنفس جلدی به خوبی صورت بگیره و میکروبها و آلودگی ها را از بین ببره واز تجمع میکروبها و انگل ها که موجب بروز بیماریهای جلدی میشه جلوگیری کنه.چون صورت و دست و پاها بیشترین تماس رو با آلودگی ها داره لذا فلسفه عمل وضو وانتخاب این اعضا شاید اشاره به همون جنبه بهداشتی بودن و مراقبت وپاکیزگی هست و جلوگیری از آلودگی..!

جالبه به این مطلب هم توجه کنید...




شیوه انجام وضو نوعی ماساژوموجب تسریع گردش خون است زیرا که وقتی مقداری آب سرد بر اعضای وضو میریزیم قهرا آن عضو سرد شده وجریان خون باسرعت وشدت بیشتری به سوی آن قسمت حرکت می کنه وبرای حفظ 37درجه حرارت طبیعی بدن وجبران حرارت از دست رفته کلیه اعضای وضو تا به حالت طبیعی خود برگردند دستگاه گردش خون به فعالیت سریع خود مشغول اند.
در تعریف انواع ماساژها چه آنکه با دست یا پارچه یا حوله وروی پوست بدن کشیدن دارای فواید بسیار است.همانطوریکه امروزبا ماساژقلب احیا انجام میشود و بیمار به زندگی بر میگردد و امروزه فواید ماساژزسوئدی(شستن با آب سرد ودست کشیدن بر آن موضع) بسیار اهمیت دارد وتمام اعصاب را به کار می اندازد.
پیامبر فرمودند:
برای فرونشاندن خشم وضو بگیرید.

شستشوی با آب تکرار واستمرار آن در شرع تاکید شده نه تنها خاصیت تمیز کردن داره بلکه آب سرد که اکسیژن بیشتری دارد معالجه قوی ومدافعه موثری علیه میکروبها هست وشاید بتوان گفت حکمت آآنکه سفارش شده که بگذارند آب وضو روی صورت و دست مانده وبه حال خود خشک شود از همین راه باشدو شاید هم برای ازبین رفتن حالت خواب آلودگی وایجاد نشاط.

امام رضا میفرمایند:به علاوه در وضو،ازبین رفتن کسالت و طرد خواب آلودگی و(ایجاد نشاط) است.
 این هم حدیث زیباییست...
حضرت علی (ع) میفرمایند:

من وضو گرفتن را در زمستان بیشتر از تابستان دوست دارم.
وقتی این حدیث رو میخونم یاد صحبت پدرم میفتم که همیشه میگن ما جوان بودیم یخ حوض میشکوندیم وضو میگرفتیم..
حالا ما... وقتی میخوایم وضو بگیریم اول آب رو گرم میکنیم بعد وضو میگیریم ویادمون میره که وضو با آب سرد ثواب بیشتری داره.البته این عمل بیشتر برای نماز صبح ص
دق میکنه مؤدب.
بگذریم...حالا جالب تر از همه این مطالب اینه که چیزی که خدا قرن ها پیش دستور انجام دادنش رو داده به تازگی پزشکان دارن به فوایدش پی میبرن!
پس ما نباید هرچیزی رو که حکمتش رو نمیدونستیم رو زیر سوال ببریم!حتما حکمتی دارد و ما از آن بی خبریم.
یادتون باشه که ما بنده ایم و باید اطاعت کنیم....طبق آیه شریف >اطیعوالله واطیعوالرسول ...
ود آخر..

شرمنده که این پست طولانی شد.حقیقتش خودم از پست های طولانی خوشم نمیاد و سعی می کنم مختصرو مفید باشه.. دیگه به بزرگواری خودتون ببخشید .امیدوارم پست مفیدی بوده باشه...موفق باشید.
ممنون از حضورتون
در پناه حق
برای دسترسی به صفحه اصلی کلیک بفرمایید

مطلب قبلی: افزایش عمر

مطلب بعدی: اربعین




تاریخ : دوشنبه 91/9/20 | 6:37 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس