سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 سلام بر شما خواننده ارجمند
امروز  یکدفعه دلم هوای نهج البلاغه رو کرد! دیروز هم که آخرین امتحانمون رو دادیم! دیگه با خیال راحت  بلند شدم رفتم سراغ کتابخانه و کتاب برگزیده نهج البلاغه رو برداشتم! همینطور که داشتم کتاب رو مطالعه میکردم مادر گرام تشریف آوردند و گفتند چرا برگزیده؟ کاملش رو بگیر! وکتابی که دختر داییم (سیرت)برام هدیه آورده بودن رو بهم دادن و گفتند این که بهتره! منم که از خدا خواسته! گرفتم و شروع کردم ب مطالعه...در قسمت نظامیش رفتم که چطور باید در مقابل دشمن کمین بگیرید که یکدفعه محاصره نشید و چطور بصیرت داشته باشید و سخن آقا به کوفیان و چندتا دیگه رو داشتم میخوندم که یکدفعه به ذهنم زد که یه مطلب از نهج البلاغه بزارم اینجا...هرچی فکر کردم کدوم رو بزارم؟ انتخاب برام سخت بود چون  واقعا همش زیبا و جذاب هست! جای انتخاب برامون نذاشتن! بخاطر همین گفتم تفال میزنم! همینطوری کتاب رو باز میکنم هرچی اومد معلومه روزی ما و خواننده ها همونه! بالاخره باز کردم! موضوعش بود...؟؟؟ تبسم


اقسام ظلم و ستم...!
آگاه باشید! که ظلم بر سه قسم هست:
ظلمی که نابخشودنی است و ظلمی که بدون مجازات نمی ماند و ظلمی که بخشودنی و جبران شدنی است.
اما ظلمی که نابخشودنی است شرک به خداوند سبحان است! که فرمود:خدا هیچ گاه از شرک خود نمیگذرد! (سوره نسا آیه 48)
 واما ظلمی که بخشودنی است:ستمی است که بنده با گناهان بر خویشتن رو داشته است
ظلمی که بدون مجازات نیست: ستمگری بعضی از بندگان بر بعض دیگر است که قصاص در آنجا سخت است،مجروح کردن با کارد ،یا تازیانه نیست،بلکه اینها در برابرش کوچک است! پس مبادا در دین دورویی ورزید که همبستگی و وحدت در راه حق-گرچه کراهت داشته باشید-از پراکندگی در راه باطل((گرچه مورد علاقه شما باشد))بهتر است،زیرا خداوند سبحان نه به گذشتگان ونه آیندگان،چیزی را با تفرقه عطا نفرموده است.
 خب این هم از رزق امروزمون!
پ ن 1:چون متن با تفال نوشته شده خیلی دوست دارم بدونم که این متن واقعا مورد نیاز بزرگواران بوده یانه!
پس مارو از نظراتتون آگاه بفرمایید.
پ ن 2:امیدورام همیشه خوش روزی باشید.
پ ن3:ودر آخر با یک دعا پست را به پایان میرسانم!
اللهم زدنی علما والحقنی باالصالحین.
در پناه حق باشید
دسترسی به صفحه اصلی
مطل
ب بعدی...یه روز یه ترکه

مطلب قبلی:تابلو نوشته انقلاب




تاریخ : یکشنبه 91/11/8 | 9:59 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس