سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام بر شما بزرگواران
امروز میخوام وقایع 13 و 16 و 17 بهمن رو براتون بازگو کنم. ان شالله در پست بعدی وقایع 19 و 20 و 21 و 22 بهمن را خواهم نوشت.
روز 13 بهمن چه روزی بوده؟
میدونم که اکثر شما میدونید ولی بازگو کردن این قضایا برای فردی مثل بنده که آن زمان حضور نداشتم خالی از لطف نیست!
در 13 بهمن... بختیار در واکنش به استقبال عمومی مردم از ورود امام،با انجام مصاحبه ای پی در پی و تشریح برنامه های آینده خود سعی داشت تا اوضاع رو عادی جلوه بدهد از طرفی هم جمعیت مشتاق از سرتاسر ایران برای دیدار امام خمینی روانه تهران میشدند.کوچه های اطراف مدرسه علوی تا روزها شاهد صف های طولانی برای دیدار حضوری مردم با امام بود.

پ ن: امروز در جلسه ای آقای شاه پسند (محافظ مقام معظم رهبری)میگفتند که منزل شخصی امام خمینی پشت مدرسه علوی هست ومنزل حضرت آقا هم در کنار آن قرار گرفته! جالب تر اینکه بیت رهبری برای خود آقا نیست! بلکه آقا فقط از آن استفاده میکنند (حالا که بحث از دارایی آقا به میان اومد این رو هم عرض کنم که ایشون به یک مطلب دیگه ای که اشاره کردند این بود که آقا از قدیم یک پژو406 داشتند والان هم همون رو همچنان نگه داشتند و آقا مجتبی(پسرشون) با این ماشین در قم تردد میکنند)قابل توجه برخی از افرادی که ادعا دارند...(3نقطه!)

حالا روز16 بهمن!
امام خمینی،بر اساس پیشنهاد شورای انقلاب،وحضور ده ها خبر نگار داخلی و خارجی در تالار مدرسه علوی تهران مهندس مهدی بازرگان را به عنوان رئیس دولت موقت به مردم معرفی کردند.

رسیدیم به روز17 بهمن!
ده ها هزار نفر ازمردم ، به فرمان امام خمینی در حمایت از دولت بازگان در سراسر کشور راهپیمایی کردند.
بختیار در صحن علنی مجلس حضور یافت و نمایندگان در حضور وی طرح انحلال ساواک ، دستگیری نخست وزیران و وزیران دولت از سال 1341 تا آن سال،که متهم به سو استفاده از قدرت باشند را تصویب کرد.

پ ن: برگرفته از کتاب روزنامه نگار جامع ایران پس از انقلاب اسلامی
پ ن: این پست هم به اتمام رسید ! ولی لطف کنید نظر نزارید!چون مدتی هست که نظرات وبلاگ بنده
برای اکثر افراد باز نمیشه !
ان شالله پیگیری میکنم و این مشکل هم برطرف میشه! لحظه ای صبر باید کرد...حل میشه ان شالله!
همین جا تشکر می کنم ازافرادی که بنده را از این امر مطلع فرمودند.

جملگی در پناه حق باشید

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:تابلو نوشته جاده انقلاب

مطلب بعدی:راهپیمایی




تاریخ : یکشنبه 91/11/15 | 9:58 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس