سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام و عرض احترام
چنانچه مستحضر هستید فردا رحلت جانگداز حضرت امام(ره) هست.
ضمن عرض تسلیت به پیشگاه آقا امام زمان (عج)و مقام معظم رهبری وهم چنین خدمت شما خواننده گرامی ...

به همین سبب سخنرانی کوتاهی از حضرت آقا(حفظه الله) رو براتون نوشتیم تا شاید قدمی در این راستا(نشر رفتار آن بزرگوار) برداشته باشیم.

حضرت آقا میفرمایند...

مکتب امام یک بسته ی کامل است...یک مجموعه است.دارای ابعادی ست.این ابعاد را باید باهم دید.باهم ملاحظه کرد.دو بعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما بعد معنویت وبعد عقلانیت است.بعد معنویت است...یعنی امام بزرگوار ما صرفا با تکیه بر عوامل مادی وظواهر مادی راه خود را پی نمیگرفت.اهل ارتباط با خدا بود...اهل س

لوک معنوی بود...اهل توجه  تذکر و خشوع و ذکر بود.به کمک الهی باور داشت.امید او به خدای متعال امید پایان ناپذیری بود. ودر بعد عقلانیت به کار گرفتن خرد وتدبیر و فکر و محاسبات در مکتب امام مورد ملاحظه بود. من نسبت به هرکدام چند جمله ای عرض خواهم کرد.
بعد سومی هم وجود دارد که آن هم مانند معنویت وعقلانیت از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است. معنویت هم معنویت

اسلامی و قرآنی است. این بعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است و آن بعد عدالت است اینها را باید با هم دید. تکیه ی بر روی یکی از ابعاد بی توجه به ابعاد دیگر جامعه را به راه خطا میکشاند. به انحراف میبرد.این مجموعه این بسته کامل میراث فکری و معنوی امام است.خود امام بزرگوار هم در رفتارش هم مراقب عقلانیت بود هم مراقب معنویت بود هم با همه وجود متوجه به بعد عدالت بود.
عشق الهی نوشت1: به سبب اینکه  قرارهست از امروز در حرم مستقر شویم متن رو در این ساعت ویک روز قبل قرار دادم.
عشق الهی نوشت 2:سعی کنید با خودتون بمب مصداق اون رو نیارید چون طرفتون منم...:)
عشق الهی نوشت3:مثل همیشه التماس دعا داریم...




تاریخ : سه شنبه 93/3/13 | 11:59 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس