سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم ورحمه الله
اومدم از یه روز پر برکت براتون بنویسم
بله...منظورم دیروز هست...
جاتون خالی دیروز  از طرف بسیج به عنوان مربی طرح صالحین بردنمون شهر مقدس قم! راستش اولش که بهم گفتن گفتم که فکر نکنم بتونم همراهتون بیام ولی طوری وقتم باز شد که خودم موندم! از اونجایی که قسمت باشه!
دیگه اولین جایی که رفتیم منزل عالم بزرگوار آیت الله شاه آبادی(نمیدونم پسریا نوه ی استاده حضرت امام) بود.از بیانات ایشون فیض بردیم. چیزی که خیلی بهمون سفارش کردن این بود که امر به معروف ونهی از منکر کنیم وجالب این بود که فرمودند امر به معروف هیچ شرطی ندارد! ایشون میفرمودند حتی به خودتون امر به معروف کنید مثلا بگید فلان کار را انجام بده فلان کار را انجام نده!
مثلا به خودت بگو....چشمت را از نامحرم حفظ کن! فحاشی نکن! و.... چون تند تند گفتن بقیشو نرسیدم بنویسم
در ادامه صحبتشون فرمودند اگر این کار امر به معروف (چه در جامعه چه به خودمان) را کنار بگذاریم ان عذاب لعلیم! عذاب دردناکی رو در پیش داره!
ایشون اشاره کردن به بحث حجاب...فرمودند حجاب فرهنگ سازی شدست(از زمان امامان پیشین)! دنبال این نباشید که فرهنگ سازیش کنید! اگر فرهنگ سازی نشده بود زمان رضاشاه همه بی حجاب می شدند.
امر به معروف ربطی به بسیجی و طلبه نداره...وظیفه همه مسلمانان هست.
مثلا شما اگر کسی باشه نماز میخونی کسی نباشه نمیخونی؟؟؟ امر به معروف هم همینه!
پس چی شد؟ نگفته ... یا ایهاالروحانی انت آمر بالمعروف! حواست باشه!(اینو از خودم گفتم ایشون نفرمودند!ولی منظورشون همین بود)
مؤدب
دیگه چی فرمودن!؟؟؟
آهان...فرمودند که ما اگه ایمان داشته باشیم خدا فتح باب برایمان می کند.
دیگه ما هم که همیشه دنبال یک نصیحت هستیم تا لحظه آخر ایستادیم و دوستمون گفت برامون یه نصیحت بنویسید ایشون هم فرمودند بر هر مسلمان مومن و مومنه لازم است که بداند اتیان واجبات و ترک محرمات!دقیقا حرف همیشگی حاج آقا خوشوقت رحمه الله علیه... کلا اون زمانی که در کنار ایشون بودیم من در حال و هوای حاج آقا خوشوقت بودم! یادشون به خیر :(
یه چیز دیگه هم فرمودند اونم این بود که دلمان برای خودمان بسوزد! خیلی حرف بودهااا...در ظاهر شاید ساده ولی معنای عمیقی دارد!
کلا این دوروز پشت سرمون با برکت بود پریروز هم محضر امام جمعه شهرری آیت الله شاهچراغی رسیدیم ایشون هم به یه خاطره از امام مهمانمان کردند که ان شالله در یک فرصت مناسب خدمتتون عرض خواهم کرد.
دیگه بعد از منزل آیت الله شاه آبادی رفتیم بیت امام خمینی بعد هم رفتیم حرم حضرت معصومه ناهار هم مهمون حضرت بودیم و ناهار حضرتی نصیبمون شد.
بعد هم رفتیم بیت نور(محل عبادت(محراب) حضرت معصومه) و بعد هم 42 تا امام زاده رو زیارت کردیم!(چهل اختران و پسر امام جوادو برادرشونو) ...بعد هم جمکران و بعد هم راهی تهران شدیم!
ولی انصافا برکت وقت داشتیم!
باید فکر کرد ما هروقت با موسسات میریم شهر قم یه حرم میریم یه جمکران بازم وقت کم میاریم ولی دیروز انصافا شاهکار بود!
اینارونوشتم که بدونید شهر قم
علاوه بر مضجع شریف حضرت معصومه باز هم جاهای زیارتی داره که من خودم بعد 25 سال توفیق زیارتشو داشتمتبسم شما اگه خواستید بچه هاتونو ببرید اردو خوبه که به اینجاها هم سر بزنید و یه اردوی خاطره انگیز برای بچه هاتون فراهم کنید.چشمک
رفتید فراموش نکنید که برای ماهم دعا کنید
سفر خوبی رو براتون آرزومندم
در پناه حق باشید...یاعلی




تاریخ : چهارشنبه 93/6/12 | 7:11 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس