سفارش تبلیغ
صبا ویژن


زن هنوز کاملا وارد اتوبوس نشده بود که راننده ناغافل در رو بست و چادر زن لای در گیر کرد. داشت بازحمت چادر رو بیرون میکشید که یه زن نسبتا بدحجاب طوری که همه بشنوند گفت: آخه این دیگه چه جور لباس پوشیدنه؟ خودآزاری دارن بعضی ها !
زن محجبه، روی صندلی خالی کنار اون خانم نشست و خیلی آرام طوری که فقط زن بدحجاب بشنوه گفت:
من چادر سر می کنم ، تا اگر روزی همسر تو به تکلیفش عمل نکرد ، و نگاهش را کنترل نکرد ، زندگی تو ، به هم نریزد . همسرت نسبت به تو دلسرد نشود. محبت و توجه اش نسبت به تو که محرمش هستی کم نشود. من به خودم سخت می گیرم و در گرمای تابستان زیر چادر از گرما اذیت می شوم، زمستان ها زیر برف و باد و باران برای کنترل کردن و جمع و جور کردنش کلافه می شوم، بخاطر حفظ خانه و خانواده ی تو.
من هم مثل تو زن هستم. تمایل به تحسین زیبایی هایم دارم. من هم دوست دارم تابستان ها کمتر عرق بریزم، زمستان ها راحت تر توی کوچه و خیابان قدم بزنم. اما من روی تمام این خواسته ها خط قرمز کشیدم، تا به اندازه ی سهم ِ خودم حافظ ِ گرمای زندگی تو باشم. و همه اینها رو وظیفه خودم میدونم.

چند لحظه سکوت کرد تا شاید طرف بخواد حرفی بزنه و چون پاسخی دریافت نکرد ادامه داد: راستی… هر کسی در کنار تکالیفش، حقوقی هم دارد. حق من این نیست که زنان ِ جامعه ام با موهای رنگ کرده ی پریشان و لباسهای بدن نما و صد جور جراحی ِ زیبایی، چشم های همسر من را به دنبال خودشان بکشانند.
حالا بیا منصف باشیم. من باید از شکل پوشش و آرایش تو شاکی باشم یا شما از من؟

زن بدحجاب بعد از یک سکوت طولانی گفت: هیچ وقت به قضیه این طور نگاه نکرده بودم … راست می گویی. و آرام موهایش رو از روی پیشانیش جمع کرد و زیر روسریش پنهان کرد.

آره دوست من! یه کم بیایم منصف باشیم!




تاریخ : یکشنبه 94/8/10 | 7:44 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

لطفا برای پاسخ به شبهات این روزها  این پیام را منتشر کنید

بسم الله الرحمن الرحیم 
حادثه غم انگیز شهادت حاجیان در منی باعث شده به جای پرداختن به اصل حادثه و محکومیت عاملان کثیف و ملعون  برخی افراد از روی ناآگاهی و یا از روی عناد و گاهی هم برخی به خاطر این که خود را روشنفکر نشان دهند انتقاداتی درباره حج رفتن میکنند و میگویند آیا بهتر نیست هزینه حج صرف رسیدگی به فقرا شود؟

بنده چند نکته میخواهم خدمت این برادران و خواهران تذکر دهم

اولا: چرا شما در این غمخواری فقرا فوری میروید سراغ حج چرا به کسی ایراد نمیگیرید چرا ماشین چند صد میلیونی سوار میشود و سفر به آنتالیا و دبی و تایلند و اروپاو ... میکند. آن مسافرتها عیب ندارد و تنها حج است که اشکال دارد؟ فقط پولهایی که هزینه حج میشوند قابلیت دادن به فقرا را دارند؟

چرا به هزینه تجملات خانه ها و مبلمان و تعویض پرده ها و لباس های رنگارنگ فروان ایراد نمیگیرید ولی حج ایراد دارد؟

ثانیا: به نظر شما با وجود ثروتمندان مولتی میلیاردر در کشور چرا به فقرا آنچنان که باید کمک نمیشود؟ به نظر شما از نداشتن پول به اندازه کافی برای کمک به فقرا است یا از بیخیال بودن و عدم معنویت؟ به نظر بنده دلیل آن دومی است نه اولی و در این صورت اتفاقا سفر حج برای برخی افراد ممکن است باعث شود از لحاظ معنوی تکانی بخورند و پس از حج کمکی به فقیری هم بکنند.

ثالثا: چرا بدون این که مصالح و فواید سفر حج را بدانیم بیخودی و فقط با توجه به هزینه آن حج رفتن را تخطئه میکنیم د رحالی که حج یک سفر عبادی و سیاسی است .

سفر شیعیان به حج تاثیرات زیادی بر فضای مکه و مدینه و تقویت شیعیان و پاسخ به شبهات و شایعات وهابی ها دارد.

آیا میشود عرصه بزرگترین کنگره مسلمانان(حج) را خالی کرد به خاطر برخی هزینه ها؟ آیا شما میدانید که حج چه تاثیر و اهمیتی در معنویت و فردی و اجتماعی دارد؟

حج را اگر خدا واجب کرده قطعا باید بدانیم منافع و مصالحی دارد که برای جامعه و فرد ضروری است و اگر چنین ضرورتی وجود نداشت خدا آن را واجب نمیکرد.

رابعا : حج نمایش قدرت مسلمانان جهان در برابر دشمنان مشترک است و تاثیر زیادی بر وحدت مسلمانان دارد.
خامسا: در تمام این حرفها تاکید بنده رو ی حج واجب بود وکسی که حج بر او واجب شده است و با این که کسی عمره مستحب نرود و هزینه اش را صرف کمک به فقرا کند مخالفتی ندارم اما گاه شرایط فرد به گونه ای است که عمره مفرده برای او ضرورت پیدا میکند . عمره مفرده هم برکات معنوی زیادی برای فرد جامعه دارد. در بسیاری موارد اگر شخصی عمره نرود هزینه اش را به فقرا نخواهد داد بلکه ممکن است آن را صرف تعویض ماشین و خریدن پرده های لوکس و مبلهای سلطنتی و ... نماید
در آخر کلامم را با جملاتی از آیت الله جوادی آملی حفظه الله درباره حج پایان میدهم

"اسلام دارای مبانی و ارکانی است. یکی از این ارکانْ حج است. چنان‏که امام باقر(علیه السلام) فرمود: اسلام بر پنج پایه بنیان نهاده شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت. بنابراین، آن کس که عمدًا حج نگزارد، رکنی از ارکان دین الهی خویش را نابود کرده و در نتیجه اسلام کامل را از بین برده است.

مردمی که از دور و نزدیک به خانه خدا مشرف می‏ شوند به دو کار موظف‏ اند: یکی اینکه، با بدنْ دور «کعبه گِل» و آن سنگها بگردند. دیگر اینکه، با جانْ دور «کعبه دِل» و حرم ولای اهل بیت نبوت(علیهم السلام) طواف کنند . امام باقر(علیه السلام) فرمود: حضور در پیشگاه امام معصوم(علیه السلام) و عرضه ولایت و اعلام وفاداری و فداکاری به وی، متمّم حج است؛«تَمامُ الحَجِّ لِقاءُ الإمامِ»
.




تاریخ : دوشنبه 94/7/6 | 6:26 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر
       

  • paper | کورالین | آریس باکس