سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام بر شما بزرگواران
این ایام و خدمت شما تسلیت عرض می کنم و امیدوارم عزاداریهایتان مورد قبول باری تعالی قرار گرفته باشد.
میخواهم از محرم بگویم ولی نمیدانم از کجایش شروع کنم...انصافا ماه سنگینی ست!
این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست. این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری‌های زینب کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(علیه السلام)، است.
به هرکدام نگاهی بیندازی روضه ثقیلی در آن نهفته است که در این پست مجالی برای بیان آن نیست! این وظیفه سنگین را میگذارم بر عهده مداحان گرامی!
پس از تصمیمم صرف نظر می کنم.ولی یک توصیه خدمت شما خواننده گرامی دارم. فرقی نمی کند آقا یا خانم محترم!
هر کجا که به مجلس اباعبدالله الحسین وارد میشوید که مقتلی خواندند که با علم شما مطابقت نداشت خواهشا یک متن محترمانه را تنظیم کنید وبه دست آن مداح محترم برسانید که مثلا فلان مطلبتان را از کجا آورده اید؟سندش کجاست؟ این را بدانید که اگر شما سکوت کنید یعنی تحریف در دین را امضا کرده اید! 
حضرت آقا در این مورد میفرمایند: «نگذارید مفاهیم و کارهای تحریف‌آمیز و غلط، چشم‌ها ودل‌ها را از چهرة مبارک و منور سید‌الشهداء منحرف کند.» 
بزرگواران به هوش باشید دشمن از هر فرصتی استفاده می کند! حتی هیاتها! من و شمای بچه هیاتی باید حواسمان باشد که نگذاریم در دینمان تحریف وارد شود! اگر شما بلند شید خیلی محترمانه از مداح سند بخواهید (فرقی نمیکند چه آقا وچه خانم!)کم ترین فایده ای که دارد این هست که مداح میفهمد آدم هایی هم هستند که میتوانند روضه درست را از نادرست تشخیص دهند وباید با مطالعه وسند روضه را بیان کند!
 البته روی صحبتم با همه مداح ها نیست! عرض کردم مداحان بی سواد !
واگر در بین شما مداحانی هستند که این مطلب را مطالعه می کنند توصیه میکنم هر روضه ای که میخوانید سندش را هم برای مردم بیاورید شاید شخصی در بین پامنبری های شما از روضه ای که شما خوانده اید خوشش بیاید پس به سندی که شما اشاره داشته اید مراجعه نموده و ازآن استفاده می کند.فراموش نفرمایید که اگر به عنوان مثال میفرمایید لهوف حتما اشاره کنید چاپ چندم هست.مثلا بگویید در کتاب لهوف چاپ ... صفحه فلان چنین آمده است.مطمئن باشید که پامنبری هاتون هم بیشتر میشن! چون میبینند طرف باسند داره صحبت می کنه! این هم پیشنهادی بود که فکر میکنم قابل تامل باشد..
ودر پایان با یک حدیث پست را به اتمام میرسانم...
 امام رضا سلام الله علیه :

کانَ أبی إذا دَخَلَ شَهرُ المُحَرَّمِ لایُرى ضاحِکاً...؛

چون ماه محرّم مى‏رسید، کسى پدرم را خندان نمى‏دید...

دانش‌نامه امام حسین(ع): ح 2835 مناسبتهای روز
پ ن1.ان شالله که ما هم اینطور باشیم.(خدا توفیق دهد که دلهایمان هم عزادار باشد مانند کسی که پدرش را از دست می دهد)
پ ن2: من اگر نقاش بودم ، کربلا را می کشیدم ، یک بیابان لاله سرخ ، نینوا را می کشیدم ، دشتی از گلهای پرپر ، نقشی از حلقوم و خنجر ، نقشی از عباس حیدر ، اشکی از طفلان زینب ، منظر نور هدایت ، کربلا را می کشیدم...

پ ن3: ای اجل, این چند هفته دور ما را خط بکش

وعده ی ما عصر عاشورا, کنار قتلگاه

 پ ن4:اللهم الرزقنا ورزقکم بزیاره سیدالشهدا قبل الموت و بعدالموت
التماس دعا.....در پناه حق

دسترسی به صفحه اصلی

مطلب قبلی:نخونی ضرر میکنی!

مطلب بعدی:ارزش عمر




تاریخ : یکشنبه 91/8/28 | 8:3 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

  • paper | کورالین | آریس باکس