سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

اخلّاء" جمع خلیل استو خلیل یعنی دوست خالص یا به قول خودمان دوست جون جونی، رفیق شش دانگ و...

آیه ای از قرآن درباره دوست صمیمی است که همیشه برایم تکان دهنده بوده وعجیب.

مضمون این آیه این است که دوستان صمیمی در قیامت برای همدیگر دشمن می شوند.یعنی قیامت که باطن این دنیاست و حقایق آشکار میشود برخی دوستان صمیمی برای هم دشمن جانی می شوند و این مطلب  معنایشاین است که حقیقت دوستی آنها باعث دوری آنها از خدا شده و در حقیقت و باطن عالم از ابتدا هم دشمن همدیگر بوده اند و همدیگر را ازکمال حقیقی دور کرده اند.

البته این آیه که عرض کردم استثنایی هم زده است و متقین را استثنا کرده یعنی افراد با تقوا که دوستی آنها بر اساس تقوا باشد در قیامت هم دوست باقی می مانند.

الاخلاّء بعضهم لبعض عدو الاّ المتقین/ زخرف67


وقتی با آدم نامناسبی دوستی میکنیم حتی اگر درگناه با او همراه نشویم باز هم روحمان از او تاثیر می پذیرد. آدم  بخواهد یا  نخواهند روح او متاثر میشود.

به فرموده استادی اگر سنگ زمخت را هم کنار یک تکه یخ بگذاریم سنگ سخت اثر میپذیر و پس چگونه میشود که روح انسان با آنهمه لطافت از بودن در کنار دیگران اثر نپذیرد.

می‏رود از سینه ‏ها در سینه ‏ها         از ره پنهان صلاح و کینه ‏ها

مواظب دلهایمان باشیم که درکنار دوستهای غیر خدایی یخ نزند.
یاحق





تاریخ : دوشنبه 92/12/12 | 8:55 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر
بسم الله الرحمن الرحیم


برای سه رده سنی کودک ونوجوان و جوان پاسخ ها به سوال از وجود خدا  متفاوت است. لذا برای هر رده سنی به صورت جداگانه توضیح میدهیم.

برای کودکان

در رده سنی کودکان نیازی به استدلال برای وجود خالق نیست.کودکان هرچه را که پدر و مادر بگویند  قبول می کنند. در مورد وجود خالق چون این امر با فطرت پاک آنها سازگار است ، بهتر و زودتر هم خواهند پذیرفت و معمولا دلیلی طلب نمی کنند.کافی است به آنها گفته شود که خدایی وجود دارد و با بیان محبت ونعمت های الهی سعی کنیم محبت خدا را هرچه بیشتر در دل او ایجاد کنیم. مثلا در روایات آمده است که در سه سالگی جمله لا اله الا الله را به  کودک بیاموزید و او را تشویق به تکرار کنید.سایر عقاید را هم باید به همین ترتیب و متناسب با سن برای او بازگو کرد.

برای نوجوانان

درمورد نوجوانان که توان عقلی بیشتری دارند بهتر است از محسوسات  و عالم طبیعت و نظم حاکم بر آن استفاده شود. نظم موجود در عالم را در موارد مختلف برشمرده و توضیح دهیم و سپس نشان دهیم که این نظم نم یتواند بدون ناظم وخالق باشد. برای نوجوانان از داستان ها نیز می توان به خوبی بهره گرفت. در زیر سه نمونه از داستان هایی در این زمینه وجود دارد را بیان می کنیم:

داستان اول:
 روزی پیامبر اکرم(ص) با اصحاب خویش از کنار پیرزنی عبور کردند که با چرخ دستی نخ ریسی می کرد. از او پرسید: خدا را به چه دلیل شناختی؟ پیرزند دستش را که به دسته چرخ بود، برداشت و چرخ ایستاد. پیرزن گفت: به این دلیل، همچنان که این چرخ دستی نیاز دارد برای چرخیدن، چرخ عظیم جهان که همواره در گردش است، دستی مقتدر می گرداند.

داستان دوم:
 در زمان قدیم پادشاهی بود که به خدا ایمان نداشت اما وزیری داشت که خدا پرست بود. هر چه وزیر برای اثبات خدا دلیل می آورد، شاه قبول نمی کرد تا این که وزیر دستور داد در یک بیابان دور افتاده که هیچ ساختمان و درختی نبود، یک ساختمان خیلی خوبی ساختند و اطراف آن را درخت کاری کرده و جوی های آب در زیر درختان جاری ساختند. یک روز وزیر، پادشاه را به شکار دعوت کرد. پادشاه نگاهش به آن ساختمان افتاد و از وزیر پرسید: در زمان های گذشته که برای شکار به این جا می آمدیم، چنین ساختمانی نبود. چه کسی این ها را ساخته است؟

وزیر پاسخ داد: این ها خود به خود به وجود آمده اند. پادشاه گفت: مرا مسخره می کنی؟ این چه حرفی است که می زنی؟ آیا می شود که این ساختمان زیبا خودش ساخته شده باشد؟ وزیر گفت: وقتی بنای این ساختمان محقر و کوچک بدون بنّا غیر ممکن باشد، چگونه می شود که بنای آسمان ها و زمین و موجودات بسیاری که روی آن هستند، بدون آفریدگار باشد؟! پادشاه متوجه شد و به وجود خدا اعتراف کرد.


داستان سوم:

نیوتن برای اثبات خدا به دوست ملحد خود از ماکت منظومه شمسی استفاده کرد.ماکتی از منظومه شمسی که با زدن کلیدی سیارت طراحی شده به در خورشید می چرخیدند. دوست نیوتن با دیدن این صحنه اولین سوالش این بود این ساخته کیست؟ نیوتن در جواب گفت خود به خود به وجود آمده است! دوستش پرسید مگر می شود چیزی به این زیبایی و دقت خود به خود به وجود آمده باشد؟ نیوتن از فرصت استفاده کرده وگفت چطور می شود که این ماکت نمی تواند بدون سازنده و خالق باشد ولی نمونه بسیار بزرگتر و دقیقتر و زیباتر آن که همان منظومه شمسی است بدون خالق باشد.
برای مطالب بیشتر میتوانید از کتاب های زیر هم استفاده کنید
1)    خدااشناسی قرآنی کودکان، غلام رضا حیدری ابهری.
2)     ده درس خدا شناسی برای جوانان، آیت الله ناصر مکارم شیرازی.
3)    نشانه هایی از او ، رضا صدر.

برای جوانان ....
ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 92/12/4 | 3:0 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر
بسم الله الرحمن الرحیم

شخصِ تنها ، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود ، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود ، بلکه متنجس را هم پاک می کند...
دل های مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است
 
                                                       حاج آقا دولابی      

عش الهی نوشت: دعا بفرمایید به دریا وصل شویم...  :(
یاعلی




تاریخ : شنبه 92/12/3 | 6:33 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

سالیست که آن عالم ربانی ما رفت

آن مایه ارامش ایمانی ما رفت

یاد رخ نورانی و ربانی اقا

ان کوه وقارو عظمت از بر مارفت؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت الله خوشوقت أعلی الله مقام
زمان: جمعه، دوم اسفند ماه 1392 - همزمان با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء
مکان: تهران، خیابان شریعتی، مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام




تاریخ : پنج شنبه 92/12/1 | 8:27 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

منافع و مزیتهای رقابت: شما هر چه با هوش تر، مصرتر و با کفایت تر باشید از حل یک مسئله بیشتر لذت می برید. اگر به اندازه کافی مبارزه کنید و اگر به طور پیوسته در چالش ها پیروز شوید، خوشبخت وخوشحال خواهید بود. و اما چطور ژاپنی ها ماهی ها را تازه نگه میدارند؟ برای نگه داشتن ماهی تازه شرکت های ماهیگیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می کنند اما حالا آن ها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند. کوسه چند تایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سر زنده به مقصد می رسند. زیرا ماهی ها تلاش کردند. توصیه : - به جای دوری جستن از مشکلات به میان آن ها شیرجه بزنید . - از بازی لذت ببرید .- اگر مشکلات و تلاش هایتان بیش از حد بزرگ وبی شمار هستند تسلیم نشوید. ضعف شما را خسته می کند، به جای آن مشکل را تشخیص دهید . - عزم بیشتر و دانش بیشتر داشته و کمک بیشتری دریافت کنید. - اگر به اهدافتان دست یافتید، اهداف بزرگتری را برای خود تعیین کنید . - زمانی که نیازهای خود و خانواده تان را برطرف کردید برای حل اهداف گروه، جامعه وحتی نوع بشر اقدام کنید . پس از کسب موفقیت آرام نگیرید، شما مهارتهایی را دارید که می توانید با آن تغییرات و تفاوتهایی را در دنیا ایجاد کنید . - در مخزن زندگیتان کوسه ای ندازید و ببینید که واقعاً چقدر می توانید دورتربروید و شنا کنید قابل توجه کسانی که از مشکلات فرار میکنند خود را مجبور به پیشرفت کنید
ومن الله التوفیق




تاریخ : دوشنبه 92/11/28 | 1:59 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر
حداد عادل در تازه‌ترین روایت خود از شیوه مطالعه و کتاب‌خوانی مقام معظم رهبری می‌گوید: رهبر انقلاب یک خواننده فعال کتاب هستند،‌ ابتدا هر کتاب را ارزیابی کرده،‌ نیت و انگیزه نویسنده از نگارش کتاب را بررسی می‌کنند.

 

به گزارش فرهنگ نیوز،‌ یکی از شاخصه‌های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب‌خوانی مردم آن مرز و بوم است،‌ سرانه مطالعه امروزه به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی مطرح است و هر ملتی که سرانه مطالعه بیشتری داشته باشد از رشد بیشتری هم برخوردار است.
 
متأسفانه آمار و ارقام ارائه شده در مورد سرانه مطالعه ایرانیان با وجود اینکه جای بحث فراوان دارد،‌ راضی‌کننده نیست،‌ رهبر معظم انقلاب نیز بارها از این وضعیت گله و اظهار ناخشنودی داشته‌اند،‌ ایشان از مسئولان و ارگان‌های مختلف خواسته‌اند که با برنامه‌ریزی‌های شایسته، موانع و مشکلات ترویج و گسترش ‌فرهنگ مطالعه را حل و برطرف کنند تا توجه به کتاب و کتاب‌خوانی با وارد شدن به زندگی مردم به یک سیره و سنت رایج عمومی، همگانی و فراگیر تبدیل شود.
 
اما نکته مهم در این میان تنها در تأکیدات معظم‌له نهفته نیست،‌ بلکه کنار این تأکیدات الگوی رفتاری ایشان با کتاب است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد،‌ تا بتواند راه‌حل رفع مشکلات کتاب و کتاب‌خوانی در کشور باشد. رهبر انقلاب بارها در سخنان خود به شیوه کتاب‌خوانی و علاقه‌مندی‌شان به کتاب سخنانی را مطرح کرده‌اند‌، از مطالعه کتاب پیش از خواب که به‌عادت هر شبشان تبدیل شده است،‌ تا مطالعه کتاب در اتوبوس در سال‌ها پیش از انقلاب، در فاصله تهران تا مشهد از جمله خاطراتی است که ایشان درباره کتاب یاد کرده‌اند.
 
در این میان مسئولان مختلف نظام در سال‌های گذشته هریک در سخنان خود اشاره‌ای به کتابخانه رهبر انقلاب و عادات کتاب‌خوانی ایشان داشته‌اند،‌ در رأس این روایت‌ها،‌ روایت غلامعلی حداد عادل قرار دارد.
 
حداد عادل اخیراً‌ در گفت‌وگو با تسنیم،‌ به عادت کتاب‌خوانی مقام معظم رهبری اشاره کرده و می‌گوید:‌ ایشان در هر موضوعی که مخاطب بحث داشته باشد،‌ کتاب‌هایی را برای ارجاع به آن‌ها معرفی می‌کنند،‌ که بسیاری از این کتاب‌ها در کتابخانه شخصی معظم‌له نیز موجود است.
 
وی ادامه می‌دهد:‌ یکی از عادت‌های کتاب‌خوانی ایشان این است که با اتمام مطالعه کتاب،‌ نظر خود را در حد یک صفحه درباره کتاب نوشته آن را به‌همراه کتاب در قفسه کتابخانه قرار می‌دهند‌، به‌گونه‌ای که برای خواننده آگاهی از نظر ایشان درباره کتاب‌ به‌سرعت با خواندن آن کتاب امکان پذیر است. رهبر انقلاب یک خواننده فعال کتاب هستند،‌ مطالعه ایشان انفعالی نیست،‌ ابتدا هر کتاب را ارزیابی می‌کنند،‌ نیت و انگیزه نویسنده از نگارش کتاب،‌ ترجمه،‌ قلم و نثر کتاب و حتی ظاهر کتاب را نیز بررسی می‌کنند،‌ می‌توان گفت رهبر انقلاب با کتاب زندگی می‌کنند.
 
حداد هم‌چنین در جای دیگری درباره علائق کتاب‌خوانی رهبر انقلاب گفته است:‌
ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 92/11/26 | 7:37 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

تو سوره توحید که این پایین نوشتم ببینید می تونید یه غلط کوچولوی ویرایشی پیدا کنید. لطف کنید پیداش کنید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (3) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (4)

نتونستید پیدا کنید. خوب یه بار دیگه بخونیدش.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (1) اللَّهُ الصَّمَدُ (2) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (3) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (4)

 

ای بابا بازم که پیدا نکردید. یه بار دیگه زحمتشو بکشید. خیلی مهمه.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَد(1) اللَّهُ الصَّمَدُ(2) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (3) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (4)

 

خوب حالا برید ادامه مطلب تا جواب رو بگیرید.

ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 92/11/23 | 9:51 عصر | نویسنده : عشق الهی | نظر

در جاده انقلاب روی یکی از تابلوها نوشته بود...
(جاده لغزنده است! دشمنان مشغول کارند؛با احتیاط حرکت کنید!)
پس با حداکثر سرعت مجاز ،سرعت حرکت ولایت فقیه امام خامنه ای(حفظه الله)،امروز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن،همه گزینه های روی میز را نقش بر آب خواهیم کرد!!!

عشق الهی نوشت:در میدان می مانم تا نفس آخرم...راهی راه حسین هم قدم رهبرم!




تاریخ : سه شنبه 92/11/22 | 5:9 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

جستجوی خوشبختی در 25 جمله حکیمانه امام صادق(ع)

 

امام جعفر صادق(ع) فرمودند: طلبتُ الجنة، فوجدتها فى السخاء :بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگى و جوانمردى یافتم.

 

*- و طلبتُ العافیة، فوجدتها فى العزلة: و تندرستى و رستگارى(عافیت) را جستجو نمودم، پس آن را در گوشه‏‌گیرى (مثبت و سازنده) یافتم
.

 

*- و طلبت ثقل المیزان، فوجدته فى شهادة «ان لا اله الا الله و محمد رسول الله»:
و سنگینى ترازوى اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهى به یگانگى خدا تعالى و رسالت حضرت محمد (ص) یافتم
.

 

*- و طلبت السرعة فى الدخول الى الجنة، فوجدتها فى العمل لله تعالى: سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در کار خالصانه براى خداى تعالى یافتم
.

 

*- و طلبتُ حب الموت، فوجدته فى تقدیم المال لوجه الله:و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پیش فرستادن ثروت (انفاق) براى خشنودى خدا یافتم
.

 

*- و طلبت حلاوة العبادة، فوجدتها فى ترک المعصیة: و شیرینى عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در ترک گناه یافتم.

 


 

*- و طلبت رقة القلب، فوجدتها فى الجوع و العطش: و رقت (نرمى) قلب را جستجو نمودم، پس آن را در گرسنگى و تشنگى (روزه) یافتم.

 

*- و طلبت نور القلب، فوجدته فى التفکر و البکاء: و روشنى قلب را جستجو نمودم، پس آن را در اندیشیدن و گریستن یافتم.

 

*- و طلبت الجواز على الصراط، فوجدته فى الصدقة: و (آسانى) عبور بر صراط را جستجو نمودم، پس آن را در صدقه یافتم.

 

*- و طلبت نور الوجه، فوجدته فى صلاة اللیل: و روشنى رخسار را جستجو نمودم، پس آن را در نماز شب یافتم.

 

*- و طلبت فضل الجهاد، فوجدته فى الکسب للعیال: و فضیلت جهاد را جستجو نمودم، پس آن را در به دست آوردن هزینه
زندگى زن و فرزند یافتم.

 

*- و طلبت حدب الله عزوجل، فوجدته فى بغض اهل المعاصى: و دوستى خداى تعالى را جستجو کردم، پس آن را در دشمنى با
گنهکاران یافتم.

 

*- و طلبت الرئاسة، فوجدتها فى النصیحة لعبادالله: و سرورى و بزرگى را جستجو نمودم، پس آن را در خیرخواهى براى
بندگان خدا یافتم.

 

*- و طلبت فراغ القلب، فوجدته فى قلة المال: و آسایش قلب را جستجو نمودم، پس آن را در کمى ثروت یافتم.

 

*- و طلبت عزائم الامور، فوجدتها فى الصبر :و کارهاى پر ارزش را جستجو نمودم، پس آن را در شکیبایى یافتم.

 

*- و طلبت الشرف، فوجدته فى العلم: و بلندى قدر و حسب را جستجو نمودم، پس آن را در دانش یافتم.

 

*- و طلبت العبادة فوجدتها فى الورع: و عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در پرهیزکار یافتم .

 

*- و طلبت الراحة، فوجوتها فى الزهد:و آسایش را جستجو نمودم، پس آن را در پارسایى یافتم.

 

*- و طلبت الرفعة، فوجدتها فى التواضع: برترى و بزرگوارى را جستجو نمودم، پس آن را در فروتنى یافتم.

 

*- و طلبت العز، فوجدته فى الصدق: و عزت (ارجمندى) را جستجو نمودم، پس آن را در راستى و درستى یافتم.

 

*- و طلبت الذلة، فوجدتها فى الصوم: و نرمى و فروتنى را جستجو نمودم، پس آن را در روزه یافتم.

 

*- و طلبت الغنى، فوجدته فى القناعة: و توانگرى را جستجو نمودم، پس آن را در قناعت یافتم.

 

*- و طلبت الانس، فوجدته فى قرائة القرآن: و آرامش و همدمى را جستجو نمودم، پس آن را در خواندن قرآن یافتم.

 

*- و طلبت صحبة الناس، فوجدتها فى حسن الخلق: و همراهى و گفتگوى با مردم را جستجو نمودم، پس آن را در خوشخویى
یافتم.

 

*- و طلبت رضى الله، فوجدته فى برالوالدین: و خوشنودى خدا تعالى را جستجو نمودم، پس آن را در نیکى به پدر و مادر یافتم.

 

پی نوشت:

(مستدرک الوسائل، جلد 12، صفحه 173 – 174،ح 13810




تاریخ : شنبه 92/11/19 | 4:0 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر

من خودم به درد آخوندی نمی‌خوردم. یک عده هم غصه من را می‌خوردند و می‌گفتند: قرائتی تو در اخلاق که گیر داری، صدا هم که نداری، نمی‌توانی روضه هم بخوانی، پس به چه درد آخوندی می‌خوری؟

و لذا در یک روستا هم که رفتم مرا بیرون کردند. گفتند: تو نمی‌توانی روضه بخوانی. مرا بیرون کردند، یعنی نامه نوشتند به امام جمعه کاشان آیت‌الله یثربی که ما این شیخ را نمی‌خواهیم. روضه می‌خواندم و مردم می‌خندیدند.(خنده حضار). هرچه روضه می‌خواندم مردم می‌خندیدند. نامه نوشتند بابا این را نمی‌خواهیم.

من ،قرائتی روضه‌خوان ورشکسته هستم. بعد پای تخته سیاه آمدم گل کرد. اگر کسی در کنکور رفوزه می‌شود نگوید: خاک بر سرم! دو سال است پشت کنکور ماندم.(عشق الهی:قابل توجه کنکوری های کارشناسی ارشد از جمله خودم!)چشمک برو خیاطی کن ممکن است لباس عروس بدوزی دویست هزار تومان مزدش بشود.(عشق الهی:راست میگنا!! اینم خوبه! 7تا دیپلم خیاط هم که دارم! پس حله...پوزخند)

چه کسی گفته شما حتماً دانشگاه بروی؟(واقعا کی گفته؟چون آزمایشی دارم میرم سر آزمون این حرف و میزنمااا شما جدی نگیرید!میخوام کمتر عذاب وجدان بگیرمتبسم) ممکن است کسی در دانشگاه رد شود و در حوزه قبول شود. در حوزه رد شود و در تجارت موفق شود. حدیث داریم اگر در یک شغلی شکست خوردید، نگویید: بخت من بد است. شغلت را عوض کن!

عشق الهی نوشت: به دوستانی که دارن بکوب درس میخونن تبریک عرض میکنم که کنکور یه هفته جلو افتاد...!
حالا زیادم بکوب نخونید چون افرادی مثل من هستن که پایان نامه شونو هنوز ندادن و یه ترمشون هنوز باقی مونده وبا اعتماد به نفس کامل در آزمون شرکت کردن زیادن! حالا یه روز هم قضیه این آزمون دادنم رو تعریف میکنم یه کم زیاد مسرور شویم!
فعلا برای امروز کافی هست...
فعلا تا پست دیگر خدا نگه دارتون باشه.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/16 | 3:0 صبح | نویسنده : عشق الهی | نظر